Welcome to the University of Lodz Repository! We collect and share the output of research and teaching employees of the University of Lodz. Resources deposited in the Repository – publications, research data – are given a permanent identifier (handle). Our platform, based on DSpace, provides access to open scientific resources, as well as integration with other sources of scientific information, including linking an author account to an ORCID ID. |
|
The University of Lodz Repository operates as an institutional repository based on Regulation No. 51 of the Rector of the University of Lodz of 31 March 2015. | |
For matters related to depositing documents, | |
please contact the Repository team – e-mail: repozytorium@lib.uni.lodz.pl | |
Aleksandra Brzozowska | |
Lidia Mikołajuk | |
Joanna Mróz | |
Anna Zatora | |
Marta Gołuchowska | |
University of Lodz Library, room 109, 1st floor. | |
Communities in DSpace
Select a community to browse its collections.
Ceraneum [15]
Recently Added
-
Zarządzanie wartością dla klienta a marketing doświadczeń w instytucjach kultury: Działania współczesnego teatru i filharmonii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-01-18)Monografia ma charakter teoretyczno-empiryczny. Dotyczy koncepcji zarządzania wartością dla klienta, która została ukazana przez pryzmat marketingu doświadczeń w działaniach instytucji kultury w Polsce. Książka zawiera ... -
Towards the Modern Theory of Motion: Oxford Calculators and the new interpretation of Aristotle
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-19)The problem of the continuity of science from the medieval to the modern times of the 17th century, when Galileo and Newton developed the correct theory of mechanics, occupied historians of science from the beginning of ... -
Inwestorzy instytucjonalni w nadzorze korporacyjnym nad spółkami publicznymi w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-01-19)Corporate governance stanowi istotny nurt ekonomii instytucjonalnej, która ma na celu podniesienie efektywności przedsiębiorstw i pozyskanie zaufania inwestorów. W wyniku zmian w strukturze akcjonariatu współczesnych ... -
Influencer marketing w dobie nowych mediów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-02-25)Media społecznościowe zawładnęły nie tylko czasem wolnym ich użytkowników, lecz także budżetami komunikacyjnymi firm, które doskonale odnajdują się w ich przestrzeni. Stały się one również doskonałymi platformami do rozwoju ... -
Mechanizmy ładu korporacyjnego a system kontroli nad sprawozdawczością finansową: Perspektywa raportów zarządu polskich i niemieckich spółek publicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019-04-17)System kontroli nad sprawozdawczością finansową, będący przedmiotem prezentowanej publikacji, stanowi jeden z przejawów konwergencji standardów ładu korporacyjnego polegający na implementacji tego systemu, wdrożonego na ...