Przeglądaj według tytułu
Wyświetlanie pozycji 35928-35947 z 42504
-
V Konferencja Biologii Molekularnej, Łódź, 07–09 kwietnia 2016. Księga abstraktów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
V Ogólnopolska Konferencja Doktorantów Nauk o Życiu - BioOpen. Księga Abstraktów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
V Ogólnopolska Konferencja Geografii Historycznej, Współczesne badania geograficzno-historyczne krajobrazu kulturowego, Łódź, 22–23 czerwca 2017 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
V Ogólnopolska Konferencja Naukowa w cyklu Rzeczpospolita domów, Słupsk, 28–29 kwietnia 2014 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
V oraz hrabia Tołstoj: antroponimy i toponimy w twórczości powieściowej Vladimira Nabokova ze szczególnym uwzględnieniem częściowej bezimienności oraz nazw własnych przejętych z rzeczywistości pozatekstowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)The paper is devoted to Nabokov’s literary onomastics. It shows that his use of meaning proper names is much more refined and complicated than the use of them in older times. Hiding of various meanings and connotations in ... -
V Seminarium Sztuki i Kultury Duchowej Cystersów (Kraków, 4–5 kwietnia 2017 r.)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
V Zjazd Kaszubów - Słupsk 2003
(Uniwersytet Łódzki, 2004) -
V. indo-aryen ‹‹ksoni›› arc-en-ciel; terre
(Komitet Nauk Orientalistycznych PAN, 1957) -
The V4 – ASEAN Perspectives Cooperation and Diplomatic Missions in Southeast Asia and Central Europe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-12-20)This paper provides an overview of diplomatic missions between Central Europe and Southeast Asia and draws a picture of the political, economic, and cultural interactions between the countries of the two regions on vertical ... -
Vademecum organizatora turystyki niepełnosprawnych
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w łodzi, 2007)Publikacja jest wynikiem realizacji w latach 2006-07 projektu pt. „Opracowanie i wprowadzenie nowych metod szkoleniowych w sektorze turystycznym – Turystyka dla wszystkich przy udziale specjalistów przeszkolonych w diadach” ... -
Vainije luristiëko-geogralske régije Evrope
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1990) -
Valenzdynamik historisch gesehen
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)This paper presents the aspect of the dynamics of the verb valency and discusses the question of valency grammar. There are two primary conditions that cause the valency to change: grammatical (in the diachronic view: ... -
Valenzorientierte Analyse des Präfigierungsparadigmas vom deutschen Simplexverb "sprachen"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Niniejszy artykuł stanowi praktyczną analizę czasowników utworzonych od jednego rdzenia -sprechen przy wykorzystaniu wszystkich możliwych w tym przypadku przedrostków czasownikowych. Celem analizy było jednakże nie tylko ... -
Valeur des lettres à la Renaissance. Débats et réflexions sur la vertu de la littérature, sous la dir. de Pascale Chiron et Lidia Radi, Paris, Classiques Garnier, 2016, 285 pages
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Value Added from the Perspective of Econophysics
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-12-17)The production, or value added, approach to GDP involves calculating an industry or sector’s output and subtracting its intermediate consumption (the goods and services used to produce the output) to derive its value added. ... -
Value Added Tax in European Union Countries - Comparative Analysis
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)The tax system of the European Union is not coherent, since it consists of twenty five national tax systems of the individual member states. The extraordinary importance of adaptation measures with regard to VAT results ... -
Value capture dynamics – opportunity-driven changes
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The study addresses the gap in the research concerning the dynamics of the value capture process. The aim is to enhance the understanding of the dynamics of value appropriation by identifying those decision-making practices ... -
Value Creation by Engaging Customers in the Process of Product and Business Design in a Virtual Environment
(IBRKK, 2018)The article presents the benefits of co-creating value with consumers in a virtual environment based on the research conducted on a group of 134 enterprises. The issue of co-creation of value is now one of the new directions ... -
Value system of the narrative texts
(Łódzkie Towarzystwo Naukowe, 2000)