Przeglądaj według tematu "value"
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 22
-
Aksjologiczna podstawa zachowania językowego nadawcy w przedmowach do prac popularyzujących wiedzę o języku polskim w XIX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-02)The subject of the article are values and valuation in preface to selected grammatical and stylistic textbooks intended for children and youth of the second half of the XIX century by Ignacy Boczyliński, August Jeske, ... -
Aksjologiczne uwikłanie ekonomii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)In mainstream economics the principle of freedom from value judgment (Wertfreiheit) is enforced. This principle has different interpretations. The aim of this paper is to present author's interpretations of the principle ... -
Axiological entanglement of economics
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)In mainstream economics, the principle of freedom from value judgment (Wertfreiheit) is enforced. This principle has different interpretations. The aim of this paper is to present the author’s interpretations of the principle ... -
Efektywność relacji w sieci
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)It can be concluded that the value-creating effect relationships are very different in nature and can be dealt with at different levels. You can deal with them in a number of dimensions, which result from the different ... -
Imponderabilia perswazyjne. (Poza)kognitywne uwarunkowania skuteczności argumentacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)In this text I discuss the cognitive and non-cognitive factors that determine the effectiveness of persuasion and argumentation which I dub “persuasive imponderabilia” due to the obvious difficulties with the operationalization ... -
Intangible Assets and Financial Management Decisions on the Example of WSE Companies
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)This paper investigates the companies listed on WSE in the context of intangibles and financial management. If a company decides to build its strategy on innovation, it will have to manage the finances according to some ... -
Interpretacje, wyobrażenia, wartości – indywidualna przestrzeń turystyczna człowieka
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)Przestrzeń w oczach turysty jest subiektywnym światem wartości i interpretacji zgodnych z preferowaną formą działania. Im bardziej wąska specjalizacja turystyczna, tym silniejsze jest zróżnicowanie jej postrzegania. ... -
Józefa Tischnera rozumienie pracy
(Salezjańska Wyższa Szkoła Ekonomii i Zarządzania, 2011)Work cannot be separated from human life. Nowadays, the concept of work has been usually perceived only from an economic perspective as a factor of production process. Does acquiring the means of livelihood is the only ... -
Konsument w dobie mediów społecznościowych, wyzwania i ograniczenia dla organizacji
(IBRKK, 2015)W artykule omówiono wyzwania i ograniczenia stojące przed organizacja- mi, w wyniku funkcjonowania marek w przestrzeni mediów społecznościowych. W tym ujęciu zaprezentowano zarówno wyzwania w obszarze komunikacji ryn- ... -
Marketing wartości a budowanie marki miasta – konstrukt teoretyczny
(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2019)Cel artykułu: Głównym celem artykułu jest przedstawienie autorskiej propozycji modelu związku między koncepcją marketingu wartości a budowaniem marki miasta. Bazując na literaturze charakteryzującej oba zagadnienia, ... -
Media społecznościowe i ich potencjał w generowaniu wartości dla organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The article presents the issues of social media and their potential use in organizations in order to generate value for employees, customers and investors. In addition to value definitions, which is now regarded as one ... -
Od empatii do sprawczości. Jak kształtować wrażliwość młodzieży we współczesnej szkole?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-03-31)From empathy to agency. How to shape the sensitivity of young people in modern school? The aim of the article is a reflection on the condition of the contemporary “politics of sensibility”, at the basis of which we find a ... -
Paralelizm estetyczno-etyczny a konwencja gatunkowa fantasy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)This paper constitutes a summary of studies in the field of axiological linguistics. Its main aim is to present a relationship between the moral judgement and the aesthetic evaluation of characters in the Polish fantasy ... -
Poziom i struktura kapitału zasobowego a wartość rynkowa giełdowych spółek akcyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)The issues of the resource capital constitutes an important subject of the financial analysis of the enterprise’s market value. Its task is among other things the realistic estimate of the resource capital and its ... -
Świadomość moralna polskich maturzystów w latach 1994–2009
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)The issue of continuity and change of morality has always preoccupied sociologists. Lived morality, which functions in various social environments, comprises a broad spectrum of specific problems. The present paper will ... -
“Together we are power!”: Identities and Values in Euromaidan Slogans
(Katedra Socjologii Polityki i Moralności, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny UŁ, 2016-04-26)This article examines the issues of identity and values in Euromaidan slogans. Different types of identities and the ways of their expression are highlighted: gender, national, regional, social, European and so on. A ... -
Towards a Logic of Value and Disagreement via Imprecise Measures
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021-06-30)After putting forward a formal account of value disagreement via imprecise measures, I develop a logic of value attribution and of (dis)agreement based on (exact) truthmaker semantics. -
Value Creation by Engaging Customers in the Process of Product and Business Design in a Virtual Environment
(IBRKK, 2018)The article presents the benefits of co-creating value with consumers in a virtual environment based on the research conducted on a group of 134 enterprises. The issue of co-creation of value is now one of the new directions ... -
Walory krajoznawcze XXI Festiwalu Słowian i Wikingów na Wolinie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)The article discusses influence of sightseeing values of XXI edition of Festival of Slavs and Vikings as touristically attractive event. It also brings closer the outline of activity of historical reenactment. The results ... -
Wartości i uczucia we współczesnych polskich reportażach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Określenia wartości i uczuć-afektów zaczerpnięte zostały z „Retoryki” Arystotelesa oraz współczesnych podziałów uczuć. Ilustracją retoryki uczuć są wybrane polskie reportaże XX i XXI w. Uczuciami omówionymi w artykule są: ...