Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 54
Przestrzeń turystyczna Polski w świetle konkursu Polskiej Organizacji Turystycznej na najlepszy produkt turystyczny
(Uniwersytet Warszawski, Wydział Geografii i Studiów Regionalnych, 2015)
Jedną z wielu fundamentalnych zmian, jakie zaszły w polskiej turystyce po 1989 r., jest komercyjne, produktowe podejście do kształtowania oferty. Od 2003 r. Polska Organizacja Turystyczna corocznie przyznaje certyfikaty ...
Centrum handlowo-rozrywkowe Manufaktura jako nowa atrakcja turystyczna Łodzi
(Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa im. W. Korfantego, Urząd Miejski w Zabrzu, 2005)
New Spaces and Forms of Tourism in Experience Economy
(De Gruyter Open, 2014-10-08)
One of the best known economic theories of the early 21st c. is Pine & Gilmore’s of the experience economy (1999). This is nothing new for the tourism industry which has always been selling emotions, dreams and memories ...
Turystyczne logo
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2002)
Zagadnienia wizualnej identyfikacji firmy i produktu od dawna poruszane są w literaturze przedmiotu. Prace te rzadko jednak poświęcone są firmom i usługom turystycznym, a przecież problematyka efektywnego wykorzystywania ...
Strategie rozwoju turystyki
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2004)
Najstarsze strategie działania wywodzą się ze starożytności i dotyczą zarządzania państwem i dowodzenia wojskiem. Strategie gospodarcze pojawiły się zdecydowanie później, wraz z narodzinami nowoczesnego przedsiębiorstwa w ...
Przestrzeń sepulkralna w turystyce
(Wydawnictwo WSTH w Łodzi, 2005)
The sepulchral space in tourism
Summary
The sepulchral space is a fragment of the geographical space consecrated for burials and deposing ashes after cremation. Its purpose is also to commemorate the dead through ...
Kultura a turystyka - wzajemne relacje
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelasrtwa w łodzi, 2007)
Artykuł poświęcony jest rozważaniom na temat wzajemnych związków kultury i turystyki. Wychodząc od różnych sposobów definiowania pojęcia "kultura" zaproponowano definicję "turystyki kulturowej" w szerokim i wąskim rozumieniu ...
Szlaki turystyczne - zagospodarowanie, atrakcja czy produkt turystyczny?
(ZG PTTK Warszawa, 2007)
Rozwój turystyki nierozerwalnie związany jest z wytyczaniem szlaków turystycznych. Przygotowane z myślą o turystach drogi i ścieżki są widomym znakiem opanowywania (oswajania) przestrzeni geograficznej i podporządkowywania ...
Turystyka społeczna w regionie łódzkim
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2010)
Publikacja jest pierwszym tak szczegółowym opracowaniem naukowym dotyczącym turystyki społecznej w Polsce. Praca składa się z dwóch zasadniczych części. Pierwsza z nich zawiera ogólne teoretyczne rozważania na temat ...
O potrzebie rewolucji w polskim muzealnictwie XXI w.
(Wydawnictwo Wyższej Szkoły Turystyki i Hotelarstwa w Łodzi, 2007)
W latach 90. XX w. w polskich muzeach, podobnie jak we wszystkich innych dziedzinach życia w naszym kraju, zaszły olbrzymie zmiany ilościowe i jakościowe. Transformacja ustrojowa, rozwój wolnego rynku, przeobrażenia ...