Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
O fonetykę dydaktyczną języka polskiego dla cudzoziemców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W artykule zarysowano koncepcje
podręcznika fonetyki dydaktycznej języka polskiego: uniwersalnego
i adresowanego (bilateralnego) oraz zasugerowano potrzebę dalszych poszukiwań
i rozwiązań łączących niektóre elementy
fonetyki ...
Wpływ czynników zewnętrznych i wewnętrznych na proces przyswajania języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Celem niniejszego artykułu jest próba ukazania pewnych zależności,
które w istotny sposób oddziałują na psychikę uczącego się
cudzoziemca i kształtują jego pragmatyczny stosunek do nauki w
pierwszym roku pobytu w Polsce. ...
Niektóre metody nauczania języka polskiego jako obcego (Próba klasyfikacji)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Artykuł niniejszy jest próbą wstępnej klasyfikacji niektórych
metod nauczania studentów-cudzoziemców w Studium Języka Polskiego
dla Cudzoziemców UŁ, refleksją nad zagadnieniem nauczania języka
polskiego jako obcego.
Uwagi o trudnościach fonetycznych studentów latynoskich w procesie przyswajania języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Do ośrodka kształcenia cudzoziemców w Łodzi rokrocznie przybywa
spora grupa Latynosów. W procesie przyswajania języka polskiego
napotykają szereg trudności i kłopotów. Lektorzy pracujący
z nimi odnotowują w pracy ...
Próba przedstawienia błędów popełnianych najczęściej przez studentów wietnamskich w czasie uczenia się języka polskiego w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Problemy związane z nauczaniem języka polskiego Wietnamczyków
to temat wciąż otwarty dla lektorów uczących obywateli tej narodowości. Język wietnamski, określany jako
tonalny i analityczny, jest zasadniczo różny od ...
Z problemów leksykalno-składniowych w grupie z językiem niemieckim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule zajmuję się analizą błędów językowych
cudzoziemców. Doniosłość tego typu badań lapsologicznych na świecie
jest uznana już od wielu lat, śledzenie bowiem i poznanie
złożonego mechanizmu przyswajania ...
Najczęstsze błędy fleksyjne i składniowe w procesie przyswajania języka polskiego przez studentów latynoskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak powinno być ukierunkowane
działanie nauczyciela pracującego z grupą latynoską, by stosunkowo
łatwo przejść przez liczne przeszkody w przyswajaniu polszczyzny. ...