Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 11
Znaczenie transferu wiedzy i edukacji dla rozwoju obszarów wiejskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W artykule podjęte zostały rozważania dotyczące możliwości transferu wiedzy i wykorzystania nowych form edukacji dla mieszkańców obszarów wiejskich. Głównym celem artykułu było wskazanie na znaczenie wiedzy i edukacji jako ...
Processes of spatial redistribution of population and changes in educational structure of population: case study of the Košice functional urban region
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The paper focuses on the changes in the processes of spatial redistribution of population in connection with the changes in the educational structure of population. The development of both attributes of population is ...
Habitus sztuki a autorzy
(Instytut Filozofii Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The French term art brut (English - outsider art), meaning "raw art" or
"rough art", is a label created by French artist Jean Dubuffet to describe
art created outside the boundaries of mainstream culture. In
the centre ...
Repozytorium uczelniane, budowa i koordynacja jego działania szansą na wzmocnienie pozycji biblioteki w realizacji misji naukowo-edukacyjnej uczelni
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The purpose of this paper is to present educational tasks support from the university library. By building and coordinating the functioning of the university repository it can be actively involved in the promotional ...
Bibliotekarz dziedzinowy – oczekiwania vs. rzeczywistość
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
In the article the author analyzes position of the subject librarian and their functioning at university libraries in Poland. An unusual popularity of the German model of the Fachreferent has resulted in the 21st century ...
Edukacyjny wymiar Programu Odnowa Wsi na przykładzie gminy Nowosolna województwa łódzkiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Celem artykułu jest identyfikacja edukacyjnych aspektów realizacji programu Odnowa Wsi na przykładzie projektu zrealizowanego w gminie Nowosolna w województwie łódzkim (budowa świetlicy środowiskowej we wsi Byszewy) w ...
Cel edukacji moralnej – indywidualny rozwój moralny czy wychowanie do wspólnoty? Perspektywa etyki troski Carol Gilligan i Nel Noddings
(2015-09-25)
W rozprawie proponuję wprowadzenie lub też szersze uwzględnienie w ramach przedmiotu „etyka” stanowiska etyki troski
Nowe wyzwania dla badań w naukach o wychowaniu: perspektywa działania/aktywności
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W tekście przyjmuje się przypuszczenie, że w związku ze zmianami ekonomicznymi
i społecznymi zarówno edukacja, jak też kształcenie, ujmowane jako aktywności
profesjonalne, podobnie jak inne pola oddziaływania na Innego ...
Wybrane inicjatywy z zakresu wspierania edukacji i ich wpływ na rozwój społeczno-ekonomiczny obszarów wiejskich Pomorza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W niniejszym artykule, na przykładzie Pomorza (województwa pomorskiego i zachodniopomorskiego), zaprezentowano wybrane działania edukacyjne podejmowane przez społeczności lokalne, które wpływają na rozwój społeczno-ekonomiczny ...
Aleksander Wat i Ola Watowa ocaleni od zapomnienia czyli biograficzno-andragogiczne poszukiwania "zagubionych samogłosek"
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka, na podstawie materiałów autobiograficznych Aleksandra i Oli Watów, podjęła próbę odszukania i ukazania najistotniejszych, najbardziej widocznych i najgłośniej wybrzmiewających faktów biograficznych, które w jej ...