Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-7 z 7
Koncepcje kształcenia ogólnego a cele i treści nauczania etyki
(Akademia im. Jana Długosza w Częstochowie, 2014)
Since many centuries different societies were looking for the best concept of general education,
resulting in different solutions, ideas and opinions. Various ideas show that different opinions on
the concepts of general ...
Pomiędzy porozumieniem a zrozumieniem. Wyzwania edukacji na rzecz pokoju
(Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Instytut Pedagogik, 2014)
Tensions, conflicts and disputes affects various fields of life, societies and individuals. In this regard one of the important and most urgent issue is peaceful interaction with others. Peace education today is facing new ...
Koncepcja opieki nad dzieckiem w działalności społecznej Kościoła rzymsko-katolickiego w Łodzi w latach I wojny światowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego Warszawa, 2014)
The concept of childcare in charitable activities of the Roman Catholic Church in Łódź during the World War I The aid provided by the Roman Catholic Church to residents of Łódź during the World War I had many aspects and ...
Przygotowanie nauczyciela wczesnej edukacji
(Uniwersytet Łódzki, 2014)
Dorośli czytają dzieciom
(Uniwersytet Łódzki, 2014)
Troska o dziecko i jego potrzeby w działaniach Wydziału Opieki Społecznej Zarządu Miasta Łodzi w okresie międzywojennym
(Wydawnictwo Naukowe WSP w Łodzi, 2014)
Wydział Opieki Społecznej (WOS), jako jednostka organizacyjna władz miasta Łodzi w okresie międzywojennym, oficjalną działalność rozpoczął 1 kwietnia 1921 r. Jego najważniejszym zadaniem była opieka nad ubogimi mieszkańcami ...
Psychometric properties of the Polish version of the Cognitive Triad Inventory (CTI) – preliminary study
(Polskie Towarzystwo Psychiatryczne, 2014)
Aim of the study. The aim of this study was to translate and evaluate the Polish version of the Cognitive Triad Inventory (CTI), an instrument developed to measure the cognitive triad conceptualized by Beck as an important ...