Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorZaborski, Artur
dc.date.accessioned2015-06-30T12:43:05Z
dc.date.available2015-06-30T12:43:05Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0208-6018
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/10315
dc.description.abstractThe multidimensional unfolding analysis which uses in the structure the gravity function allows consideration and analysis of additional factors (such as market share or brand loyalty), which affect the assessments of respondents preference scores. In classical unfolding models these factors are ignored or assumed to be the same for all objects. The gravity unfolding analysis can also be used for graphical presentation of the data contained in the asymmetric similarity matrix expressing information about changes in respondents’ preferences in a definite period. As a result, instead of the configuration of points representing objects and respondents, the configuration of points representing objects at different periods is obtained.pl_PL
dc.description.abstractWielowymiarowa analiza unfolding wykorzystująca w swojej konstrukcji funkcję grawitacji pozwala na uwzględnienie w analizie dodatkowych czynników (takich jak udział w rynku lub lojalność względem marki), które mają wpływ na oceny preferencji respondentów. W klasycznej analizie unfolding udział ten jest ignorowany lub przyjmuje się, że jest on taki sam dla wszystkich obiektów. Grawitacyjna analiza unfolding może być również wykorzystana do graficznej prezentacji danych zawartych w niesymetrycznej macierzy podobieństw. Macierz taka zawiera informacje na temat zmian preferencji respondentów w pewnym okresie. W rezultacie nie otrzymujemy na mapie percepcyjnej, tak jak w przypadku analizy unfolding, konfiguracji punktów i respondentów, ale konfigurację punktów reprezentujących obiekty w różnych okresach.pl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesActa Universitatis Lodziensis, Folia Oeconomica;286
dc.subjectunfolding analysispl_PL
dc.subjectgravity modelpl_PL
dc.subjectpreference mapspl_PL
dc.titleGravity Unfolding Analysis for Asymmetric Similarities Matrixpl_PL
dc.title.alternativeGrawitacyjna analiza unfolding dla niesymetrycznej macierzy podobieństwpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number[215]-221pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWroclaw Univeristy of Economics, Chair of Econometrics and Computer Sciencepl_PL
dc.referencesBorg I., Groenen P. (2005), Modern multidimensional scaling. Theory and applications. Second Edition, Springer-Verlag, New Yorkpl_PL
dc.referencesHaynes K.E., Fotheringham A.S. (1984), Gravity and Spatial Interaction Models, Beverly Hills, CA: Sagepl_PL
dc.referencesDeSarbo W. S., Kim J., Choi S. C., Spaluding M. (2002), A Gravity-Based Multidimensional Scaling Model for Deriving Spatial Structures Underlying Consumer Preference/Choice Judgments, Journal of Consumer Research, vol. 29, 91-100pl_PL
dc.referencesImaizumi T. (2005), A Gravity-Based Multidimensional Unfolding Model for Preference Data, Innovations in Classification, Data Science, and Information Science, D. Baier, K.-D. Wernecke (red.), Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, New York 2005, s. 238-245pl_PL
dc.referencesMayo E.J., Jarvis L.P., Xander J.A. (1988), Beyond the Gravity Model, Journal of the Academy of Marketing Science, 16, 23-29pl_PL
dc.referencesZaborski A. (2013), Analiza unfolding z wykorzystaniem modelu grawitacji, Taksonomia 20-21, Klasyfikacja i Analiza danych – teoria i zastosowania, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu (in review)pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord