Przeglądaj Prace doktorskie i habilitacyjne | PhD Dissertations and Postdoctoral Thesis według tytułu
Wyświetlanie pozycji 1-20 z 33
-
Cechy „Ciemnej Triady” a agresja proaktywna i reaktywna młodych dorosłych w świetle modelu społeczno-emocjonalnego przetwarzania informacji
(2022)Celem przeprowadzonych badań było znalezienie związków pomiędzy cechami „Ciemnej Triady” (czyli subklinicznym narcyzmem w dwóch jego formach: wielkościowym i wrażliwym, a także subkliniczną psychopatią i makiawelizmem) a ... -
Czynniki warunkujące zadowolenie z pracy – weryfikacja zmodyfikowanej Koncepcji Właściwości Pracy Hackmana i Oldhama
(2019)Celem badań własnych była analiza czynników warunkujących i korelatów zadowolenia z pracy (zarówno w aspekcie poznawczym, jak i emocjonalnym) wśród zróżnicowanej grupy pracowników. Realizowane badania miały także cel ... -
Dorosłość w kontekście wartości i edukacji. Andragogiczna perspektywa badawcza
(2014)Praca składa się z dwóch rozdziałów teoretycznych,rozdziału metodologicznego oraz rozdziału opisującego wyniki badań. W rozdziale teoretycznym zawarty jest przegląd teorii wartości w perspektywie filozofii,psychologii, ... -
Doświadczanie wielokulturowości. Na podstawie narracji młodych osób dorosłych pochodzenia żydowskiego
(2021)Rozprawa doktorska składa się z czterech rozdziałów, wśród których zarysowują się trzy warstwy: teoretyczna (rozdział pierwszy), teoretyczno-metodologiczna (rozdział drugi) oraz analityczna (rozdział trzeci i czwarty). ... -
Doświadczenia uczenia się w coachingu. Interpretacja w kontekście teorii transformatywnego uczenia się
(2018)Pracę otwiera przegląd kategorii uczenia się w andragogice oraz doświadczenia, w tym szczególnie doświadczenia edukacyjnego. Autorka dokonuje szerokiej rekonstrukcji teorii transformatywnego uczenia się Jacka Mezirowa, ... -
Dynamika relacji między rodzicami zmagającymi się z chorobą nowotworową dziecka
(2023)Bliskie związki są istotnym wskaźnikiem szczęścia i dobrostanu jednostki oraz systemu rodzinnego. Choroba dziecka powoduje szereg zmian w życiu rodziców i w sposób szczególny wpływa na jakość ich relacji. Niekiedy pewne ... -
Działalność wychowawcza i oświatowo-kulturalna polskich stowarzyszeń sportowych w Łodzi w okresie Drugiej Rzeczypospolitej
(2018)Głównym celem naukowym pracy doktorskiej jest identyfikacja i charakterystyka kierunków działań oświatowych, kulturalnych i wychowawczych polskich zrzeszeń sportowych w Łodzi w okresie międzywojennym. -
Edukacja młodzieży w prasie społeczno-kulturalnej i pedagogicznej Królestwa Polskiego w latach 1905–1914
(2022)Zasadniczym celem dysertacji jest rekonstrukcja publicystycznego obrazu kształcenia, wychowania, opieki i socjalizacji młodzieży w przededniu I wojny światowej oraz przedstawienie najważniejszych obszarów dyskusji medialnej ... -
Integracja języka angielskiego z edukacją artystyczną na poziomie edukacji wczesnoszkolnej
(2018)Przedmiotem niniejszej pracy jest integracja zajęć języka angielskiego z edukacją artystyczną na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Rozprawa ma charakter teoretyczno-badawczy, a konstrukcja pracy obejmuje trzy rozdziały ... -
Kurator rodzinny w terenie. Rytuały interakcyjne odgrywane w roli zawodowej
(2023)Celem przeprowadzonych badań była analiza działań kuratora rodzinnego podejmowanych na rzecz osiągania celów zawodowych w relacjach z nadzorowanymi w ich naturalnym środowisku życia. W głównym polu widzenia znalazł się ... -
Metoda projektów w edukacji przedszkolnej - analiza dyskursu
(2023)W literaturze przedmiotu metoda projektów jawi się jako innowacyjna alternatywa dla zakorzenionego w polskiej dydaktyce transmisyjnego modelu nauczania. W publikacjach z zakresu wczesnej edukacji dominuje narracja afirmująca ... -
Międzypokoleniowe uczenie się nauczycieli w szkole podstawowej i gimnazjum. Studium przypadków
(2016)Praca doktorska dotyczy międzypokoleniowego uczenia się nauczycieli w szkole podstawowej i gimnazjum. Zasadniczym celem przedstawianych w tej rozprawie badań jest wzbogacenie wiedzy pedagogicznej na temat kształtowania się ... -
Naznaczone. Radzenie sobie z etykietami w narracjach byłych wychowanek placówek resocjalizacyjnych
(2021)Przystępując do planowania pracy badawczej, skupiłam się przede wszystkim na jej praktycznym celu. Na gruncie własnych rozważań chciałam uzyskać odpowiedź na pytanie, co może sprzyjać pomyślnej resocjalizacji. To zdecydowało ... -
Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły
(2015)Niniejsza rozprawa doktorska poświęcona jest problematyce oceniania uczniów w perspektywie wspierania ich rozwoju, a także orientowania działalności edukacyjnej z właściwym wykorzystaniem ich możliwości i potencjału, co ... -
Pamięć o Holokauście w doświadczeniach i praktyce edukacyjnej nauczycieli podejmujących tematykę Zagłady
(2023)Podjęta w rozprawie problematyka badawcza została zbudowana wokół trzech kluczowych zagadnień: Holokaustu, pamięci i edukacji. Przedmiotem przeprowadzonych w orientacji jakościowej badań jest pamięć o Holokauście jako ... -
Przestrzeń społeczna szkoły - rekonstrukcja z punktu widzenia podejść mediacyjnych
(2016-11-28)Przedmiotem niniejszej rozprawy doktorskiej jest przestrzeń społeczna szkoły i wybrane elementy, które tę przestrzeń kształtują, szczególnie relacje społeczne zachodzące między osobami współtworzącymi badaną przestrzeń. ... -
Przymus tworzenia w narracjach artystów. Perspektywa psychopedagogiczna
(2023)Centralnym przedmiotem rozważań w dysertacji pt. „Przymus tworzenia w narracjach artystów. Perspektywa psychopedagogiczna” jest charakterystyka silnej potrzeby tworzenia – przymusu tworzenia – oraz znaczenie tej potrzeby ... -
Psychospołeczne uwarunkowania jakości relacji między rodzeństwem we wczesnej dorosłości
(2018)Relacja z rodzeństwem, ma zróżnicowany, wieloaspektowy charakter. Celem rozprawy było przedstawienie badań umożliwiających poznanie socjodemograficznych, psychologicznych oraz relacyjnych uwarunkowań jakości relacji z ... -
Psychospołeczne uwarunkowania negatywnych i pozytywnych skutków zdarzeń traumatycznych doświadczonych przez młodzież
(2022)Doświadczanie sytuacji traumatycznych jest zjawiskiem powszechnym, również w grupie dzieci i młodzieży. Nastolatki są, podobnie jak osoby dorosłe, narażone na negatywne konsekwencje tych zdarzeń, w tym na zespół stresu ... -
Satysfakcja z życia rodzinnego a tożsamość osobista matek i ojców osób z zespołem Downa w cyklu życia rodziny
(2023)Przedstawiane badania stanowią przejaw zainteresowań naukowych rodzinami osób z zespołem Downa z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. W badaniach starano się ustalić, czy zmienia się ...