Przeglądaj Książki/Rozdziały | Books/Chapters według tytułu
Wyświetlanie pozycji 45-64 z 673
-
Coaching – zastosowanie w zarządzaniu i jego ewaluacja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)In this chapter a coaching process is explained along with the differences between coaching, mentoring and consulting. The chapter describes a coaching session and enumerates tools that a coach can use when conducting the ... -
Comparative Analyses of European Identities in Business – and Every-Day Behaviour: Working and Living Together in Europe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)The aim of the project “Comparative Analyses of European Identities in Business and Every- Day Behaviour” (EU-CAB) is to find out whether – regardless of the return to national state positions that has been obvious lately ... -
Content marketing jako nowy sposób na wzrost widoczności witryny na przykładzie firmy ŚNIEŻKA S.A.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Corporate wellness w organizacji. Uwarunkowania, model wymiarów działań, możliwości rozwoju
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w ... -
Creative leadership
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The main aim of this article was to present the characteristics of creative leadership and an indication of its impact on subordinates. It was done through theoretical considerations about the nature of leadership and ... -
Creativity as a determinant of shaping the career path
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Planning a career path was until recently the operation of human resource management carried out by organizations, which becomes inadequate to meet the needs of the current situation on the labour market. The period of ... -
CSR and RRI – overlapping or complementary management concepts?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The growing attention on responsibility in business is forcing firms to build their competitiveness through integrating the principles of responsibility in their strategies. Given the necessity to apply new approaches in ... -
CSR education in the light of active pedagogy. Research results
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The presence in the public debate of the issues related to corporate social responsibility means that the increasing attention is drawn to how it is taught. This mainly concerns the methods used to explain the essence ... -
CSR Trends. Beyond Business as Usual.
(Centrum Strategii i Rozwoju Impact, 2014) -
CSR Trends. Making a difference
(Centrum Strategii i Rozwoju Impact (CSR Imact), 2015)CSR Trends. Making a Difference is the second book covering different aspects of current development in the area of social responsibility of organizations published by CSR Impact Foundation. Thanks to authors representing ... -
CSR w logistyce i łańcuchach dostaw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw porządkuje relacje z interesariuszami i pozwala zarządzać organizacją w sposób uwzględniający jej wpływy społeczne i środowiskowe. Jest to koncepcja, która zdobyła dużą akceptację ... -
Cultural Differences in Understanding Social Capital – Wasta and Social Capital
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)Wasta (in the Arabic literature wasta) means “intercession” or “mediation”. This concept covers a wide range of social activities. In the West it is known as clientelism, due to the existence of an informal relationship ... -
Culture and Performance Appraisal Processes and Practices: Critical Insights from the South African Public Sector
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2021)This chapter provides an insight into culture and performance appraisal practices and processes in the South African public sector. Performance appraisal is an element of performance management – a relatively new phenomenon ... -
Cyfrowa dojrzałość organizacji – założenia poznawczo‑metodologiczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The article presents preliminary results of research on the digital maturity of the organization. Industry 4.0 requirements, orient companies towards actions that will effectively use the latest achievements in information ... -
Cykl życia produktu bankowego i jego implikacje dla polityki produktu bankowości detalicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Czy ujęcie marki w bilansie jako wartości niematerialnej może być wiarygodne?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)W praktyce gospodarczej obserwuje się, że wartości niematerialne stanowią coraz większy udział w strukturze aktywów wielu spółek, w tym takich pozycji jak marka firmy czy marka produktu. W większości przypadków pozycje te ... -
Czy wynik całościowy jest potrzebny rynkowi kapitałowemu?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Celem rozdziału było udzielenie odpowiedzi na pytanie o uzasadnienie oraz konsekwencje dla rynku kapitałowego zmian w zakresie ujawniania wyniku finansowego zawartych w MSR 1 „Prezentacja sprawozdań finansowych”, wchodzących ... -
Czynniki kształtujące apetyt na ryzyko rad nadzorczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Jednym z istotnych pojęć budujących fundament procesów zarządzania ryzykiem w korporacji jest jej apetyt na ryzyko. Na poziomie rady nadzorczej jest on rozumiany jako zakres ryzyka, jaki dana organizacja jest w stanie ... -
Czynniki rozwoju miast w Polsce – wstęp do badań
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Na gruncie polskim prekursorem podejścia do zintegrowanego zarządzania rozwojem obszarów funkcjonalnych, w którym kluczową rolę odgrywa koncepcja kapitału terytorialnego, jest prof. Tadeusz Markowski, który zdefiniował ... -
Czynniki rozwoju w praktyce polityki spójności zorientowanej terytorialnie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem opracowania jest przedstawienie autorskiej propozycji operacyjnej konkretyzacji działań ukierunkowanych na wzmacnianie i tworzenie czynników rozwoju w podejściu zorientowanym terytorialnie. Postępowanie badawcze ...