Browsing Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum nr 20/2015 by Issue Date
Now showing items 1-7 of 7
-
Wydawcy polskich książek dla dzieci i młodzieży w zaborze pruskim w XIX wieku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The aim of this article is to present printing firms of Polish books published in the Prussian partitioning zone which have been addressed to young readers, and determinate what and how many of these books were made available ... -
II Konferencja naukowa „Działalność oficyn wydawniczych na rzecz edukacji, szkolnictwa i oświaty w XIX i XX wieku”. Łódź, 15–16 października 2014 r.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Szkolenia z zakresu information literacy w Bibliotece Uniwersytetu Łódzkiego. Omówienie badań ewaluacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)The paper contains theoretical issues, particularly about adults education and information literacy courses for students. Information literacy courses should develop qualifications of scientific information searching, ... -
Рейтинг книжкових ярмарків України: результати другої хвилі соціологічного дослідження, проведеного у м. Києві
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)In order to investigate the book fairs participants’ attitude to such events and to use their potential with the professional purpose the second wave of sociological investigation was carried out in Kyiv. According to the ... -
Biblioteki szkolne w Łodzi w dwudziestoleciu międzywojennym. Przegląd działalności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)Interwar period meant intensive functioning of independent Polish state authorities, also on the field of education. Legislative works concerned, among many other, matters of development of librarianship, school’s libraries ... -
Michał Broda: Biblioteka klasztoru cystersów w Henrykowie do końca XV wieku, Kraków 2014, wyd. Księgarnia Akademicka, 232 ss.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Babies and Toddlers in Public Libraries of Oslo and Surroundings
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)This article presents reflections on Norwegian public library services for children aged 0–3 made during study visits carried out in 2011 and 2013. Services have been analyzed on the example of two branches of the central ...