Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 17
Selected Ethical Problems in Contemporary Mass Media
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł porusza problem współczesnych mediów masowych w kontekście etyki i moralności.
Autorka stara się zaprezentować czytelnikowi aspekty najbardziej symptomatyczne, a zarazem problematyczne
i niejednokrotnie kontrowersyjne. ...
The Professional Formation of Journalists in Europe Analysis of Journalists’ Obligations According to the Regulations Stated in the Editorial Guidelines of Press Agencies and Journals, and in the Ethical Codes of UNESCO and the European Union
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł analizuje reguły zawodu dziennikarza zawarte w regulacjach agencji prasowych,
dzienników oraz w kodeksach etycznych UNESCO i Unii Europejskiej. Przedmiotem badań stały
się wybrane, reprezentatywne agencje oraz ...
The Notion of ‘Mission’ in Radio Broadcasting in Poland
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Ustawa o Radiofonii i Telewizji uchwalona w grudniu 1992 roku dała podwaliny nowego
porządku medialnego w Polsce po upadku komunizmu. Mimo kilku nowelizacji, jest wciąż obowiązującym
aktem. Jedną z istotnych regulacji ...
Intryga audio. Hybrydyczna rzeczywistość słuchowiska Krzysztofa Czeczota Andy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The concept of the simulacrum creatively influenced reflections on postmodernism. In this
text it will help us to see the phenomenon of the hybridization of meaning constituted in a dolby
surround radio drama. Czeczot’s ...
Strategia empatii w wywiadach Teresy Torańskiej O nową filozofię rozmowy dziennikarskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The article attempts to describe the strategy of empathy applied by Teresa Torańska in the interviews
she collected in the volume Są [They Are]. Through her attitude the journalist gives
the reader an intimate view of ...
Rola i znaczenie mediów w kształtowaniu obrazu polsko-niemieckiego pogranicza w latach 90. XX wieku (na przykładzie „Gazety Pogranicza” – dodatku do „Gazety Wyborczej”)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The article is an attempt to determine the role of the media in shaping the image of the Polish-
German borderlands. As examples, press releases published (from August 1994 to November
1996) in Gazeta Pogranicza [Borderland ...
Internetowy serwis samorządowy – ewolucja przekazu w okresie „mobilnej zmiany”
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The Internet is changing not only the functioning of the commercial media, but also local
government media (issued, created by local governments, understood as offices, and not social organizations,
local, etc.). The ...
Konwergencja programów audiowizualnych dla dzieci – od telewizji do internetu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The article aims at answering questions about the most popular forms of children’s entertainment
available in various social media. It also provides an introduction to the subject of convergence
in the media, especially ...
Sprawozdanie piłkarskie – u źródeł gatunku
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The article characterizes the football match reports published in Sports Review in 1921. An
analysis of the material collected reveals a number of characteristics in the interwar text, i.e., limited
imagery, concretene ...
Zmiana formuły „Przekroju” w latach 2000–2013
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
The aim of this article is to describe and evaluate the changes that took place in the weekly
Przekrój from the year 2000 to the end of its publication in 2013. Eighty-three editions from
the years 2000 to 2013 are ...