Wydział Zarządzania/Faculty of Management
Browse by
Depozytariusz oświadcza, że udziela Uniwersytetowi Łódzkiemu nieodpłatnej licencji niewyłącznej do korzystania z pracy bez ograniczeń czasowych i terytorialnych w zakresie zwielokrotniania utworu i jego rozpowszechniania w formie elektronicznej w Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego.
Collections in this community
-
Artykuły naukowe [12]
-
Książki/Rozdziały [356]
Recent Submissions
-
Kulturowe uwarunkowania innowacyjnego wizerunku organizacji na przykładzie firmy Apple Inc.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest dokonanie analizy innowacyjnego wizerunku firmy Apple Inc. i pokazanie jaki wpływ na jego kreowanie miała tożsamość organizacji, kultura korporacyjna oraz przywództwo Steve’a Jobsa. W opracowaniu opisane ... -
Wykorzystanie kreatywności w komunikacji marketingowej marek w mediach społecznościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest pokazanie wpływu wykorzystania kreatywności w komunikacji marketingowej marek w mediach społecznościowych. Został on zrealizowany poprzez analizę wybranych przykładów kampanii realizowanych w mediach ... -
Przedsiębiorczość w social mediach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Rozdział podejmuje problematykę dotyczącą znaczenia mediów społecznościowych dla współczesnego przedsiębiorcy, a także prezentuje zalety i wady zastosowania social mediów w prowadzeniu działalności biznesowej. Opracowanie ... -
Twórczy pracownik pożądany? Oczekiwania rekruterów a klimat dla kreatywności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Zgodnie z najnowszymi prognozami, dotyczącymi dynamiki zmian na rynku pracy, w najbliższych latach kreatywność i powiązane z nią umiejętności będą odgrywały kluczową rolę dla rozwoju organizacji. W niniejszym rozdziale ... -
Twórczy wybór – o aktywności studentów i sposobach poszerzania kompetencji uniwersalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest ukazanie możliwości rozwoju kompetencji uniwersalnych studentów w środowisku akademickim na przykładzie dwóch projektów radiowych: realizacji pracy dyplomowej w formie reportażu dźwiękowego oraz ... -
Transkreacja a wyzwania branży tłumaczeniowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W dzisiejszych czasach, zadowolenie klienta i jego spersonalizowane oczekiwania są zdecydowanie największym wyzwaniem współczesnych przedsiębiorstw usługowych, w tym branży tłumaczeniowej. W niniejszym rozdziale omówiono ... -
Kultura organizacyjna jako determinanta funkcjonowania kreatywnych zespołów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Problematyka rozdziału dotyczy zagadnienia kultury organizacyjnej, pracy zespołowej oraz kreatywności. Część teoretyczna oparta została na źródłach literaturowych, miała na celu określenie cech zespołów zdolnych do generowania ... -
Kreatywny biznes na przykładzie firmy funkcjonującej w branży materiałów izolacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)W rozdziale poruszono problematykę kreatywności i innowacyjności w praktyce gospodarczej na przykładzie małej firmy zlokalizowanej w Łodzi i funkcjonującej na rynku materiałów izolacyjnych. Niniejsze opracowanie ma charakter ... -
Łódź – centrum przemysłów kreatywnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Rozdział przedstawia różne formy działań podejmowanych przez miasto Łódź w kierunku stworzenia centrum przemysłów kreatywnych i jednocześnie zmiany dotychczasowego wizerunek miasta. Celem pracy jest pokazanie działań ... -
Instytucjonalno-organizacyjne determinanty zarządzania bezpieczeństwem na drogach publicznych w Polsce.
(2019)Bezpieczeństwo należy do najbardziej elementarnych potrzeb człowieka. Jest podstawowym prawem, które sprowadza się do eliminowania sytuacji zagrażających człowiekowi i jego dobrom. Sytuacje te są wynikiem jego niewłaściwych ... -
Motywy stosowania crowdfundingu przez polskich producentów gier wideo
(2019)The main goal of the dissertation was to identify the structure of motives for using crowdfunding by Polish video game developers. The specific aims included organizing the existing knowledge on crowdfunding, creating a ... -
Zarządzanie portfelem marek według Byrona Sharpa w świetle koncepcji STP
(2019)Dysertacja dotyczy kwestii związanych z zarządzaniem portfelem marek, ich podstaw koncepcyjnych i przyjętych paradygmatów, związanych z nimi decyzji, narzędzi oraz rezultatów dla organizacji, ze szczególnym uwzględnieniem ... -
Marketing w kreowaniu wizerunku gminy i zwiększaniu jej konkurencyjności na przykładzie gmin województwa łódzkiego
(2019)Przedmiotem rozprawy jest zagadnienie marketingu w kontekście kreowania wizerunku gminy, budowania rozpoznawalności organizacji w odniesieniu do gmin województwa łódzkiego. Prawne i ekonomiczne usamodzielnienie jednostek ... -
Kultury świata - kultury organizacji. Zapiski z podróży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność przedsiębiorstw przemysłowych w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Modele biznesowe na nowym zintegrowanym rynku energii
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Komercjalizacja wiedzy i technologii - determinanty i strategie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The issue of innovation in science and technology management represents the nature of the free market economy. The creation of knowledge is one of the main tasks of higher education. Knowledge needs to be transformed. In ... -
Koncepcja bilansu wg teorii W. Osbahra jako kierunek doskonalenia sprawozdawczości finansowej - propozycja modelu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Franczyza w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa franczyzodawcy na przykładzie branży gastronomicznej
(2019)W niniejszej rozprawie podjęto rozważania na temat wpływu franczyzowego modelu prowadzenia działalności na wartość przedsiębiorstwa franczyzodawcy – na przykładzie branży gastronomicznej. Zdaniem autorki przedsiębiorstwa ... -
Internet narzędziem rozwoju zasobów ludzkich organizacji
(2019)Jednym z fundamentów funkcjonowania każdej organizacji są zasoby ludzkie w niej zatrudnione. W związku ze swoją przynależnością do organizacji pracownicy wnoszą do niej cały szereg różnego rodzaju zasobów, z których dużą ...