Przeglądaj Wydział Zarządzania | Faculty of Management według tytułu
Wyświetlanie pozycji 340-359 z 824
-
Narzędzia marketingowe w podmiotach ekonomii społecznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Narzędzie gamifikacji w procesie internacjonalizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)W artykule, na podstawie studiów literaturowych, podjęto próbę analizy związków pomiędzy procesami internacjonalizacji i gamifikacji. Analizę oparto na konfrontacji wybranych zagadnień internacjonalizacji firm z cechami ... -
Narzędziowe wsparcie procesu scoutingu – ocena wyników prac B+R z wykorzystaniem metodyki Quicklook oraz wpływ oceny na procesy komercjalizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Neuromarketing – przykłady zastosowań w handlu i usługach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Niedowartościowane obszary ZZL w korporacjach międzynarodowych w Polsce na tle innych organizacji w czasie ogólnoświatowego kryzysu gospodarczego – wyniki badań empirycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Głównym celem autorki niniejszego artykułu jest zaprezentowanie wybranych wyników badań dotyczących niedowartościowanych i często dysfunkcjonalnych obszarów zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) w jednostkach lokalnych ... -
Niemieckie przepisy w zakresie szacowania podstawy opodatkowania w ordynacji podatkowej – wnioski dla Polski – wybrane aspekty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Zarówno polska jak i niemiecka ordynacja podatkowa zawiera przepisy dotyczące szacowania podstawy opodatkowania. Przedstawiono niemieckie przepisy w zakresie szacowania podstawy opodatkowania. Wskazano na przyczyny szacowania. ... -
Nieruchomość rolna w kontekście ujęcia rachunkowego i podatkowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)W niniejszym opracowaniu przedstawiono różne definicje pojęć „nieruchomość rolna”, „gospodarstwo rolne” oraz „przedsiębiorstwo rolne”. Nieruchomość rolna jest integralną jednostką wchodzącą w skład każdego gospodarstwa lub ... -
Nowa urbanizacja miast i aglomeracji miejskich o przemysłowej proweniencji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem opracowania jest pokazanie nowej urbanizacji miast i aglomeracji miejskich jako procesu twórczo rozwijającego nowe koncepty miast, specyficzne dla wieku globalizacji, technologii cyfrowych i kreatywności. Podstawą ... -
Nowe formy finansowania inwestycji na przykładzie wybranych jednostek samorządu terytorialnego w Polsce
(2017-11-21)Rozprawa składa się z wprowadzenia, sześciu rozdziałów oraz podsumowania. Rozdział pierwszy poświęcono przede wszystkim polityce rozwoju regionalnego w świetle aktualnych uwarunkowań Unii Europejskiej w nowej perspektywie ... -
Nowe trendy i technologie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019) -
Nowoczesne technologie komunikacyjne jako narzedzia wspierajace zarzadzanie miastem
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Nowy wymiar komunikacji organizacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
O konceptualnej podstawie sprawozdawczości finansowej. Perspektywa angloamerykańska
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007) -
O moralności w polityce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)W opracowaniu przedstawiono przykłady dowodzące dysfunkcji i patologii w życiu politycznym. Dotyczą one polityków, sprawujących władze na poziomie ustawodawczym (sejm, senat, rada gminy) i wykonawczej (rząd, gmina). Z ... -
O rachunkowości i sprawozdawczości przedsiębiorstwa międzynarodowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2009)Rozdział poświęcony jest specyfice rachunkowości w przedsiębiorstwie międzynarodowym i jej uwarunkowaniom. Choć umiędzynarodowienie przedsiębiorstwa nie zmienia jego systemowej natury ani istoty rachunkowości i jej zagadnień, ... -
Obligacje zamienne w finansowaniu przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Obserwatorium Innowacji jako narzędzie dyfuzji innowacji sektora publicznego
(Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, 2014)Innowacyjność sektora publicznego stała się jednym z najistotniejszych wyzwań współczesnych czasów. Złożoność procesów zarządzania w sektorze publicznym, ale też złożoność otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego, w którym ... -
Obszary generowania wartości przez wirtualne platformy wymiany handlowej w sektorze B2B na tle doświadczeń operatorów platform w Polsce
(Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, 2009)The aim of the article is to present selected results from the research project conducted in 2007-2008 by authors. The main point of the research project was to assess and empirically verify a possibility of value creating ... -
Ocena i kontrola opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwach w Polsce – wstępne wyniki badań ankietowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Celem niniejszego opracowania była analiza rozpowszechnienia metod oceny i kontroli opłacalności inwestycji w przedsiębiorstwach w Polsce, w szczególności zaś analiza zależności między stosowanymi metodami a wybranymi ... -
Ocena kondycji finansowej firmy logistycznej na przykładzie przedsiębiorstwa X
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)