Przeglądaj Wydział Zarządzania | Faculty of Management według tytułu
Wyświetlanie pozycji 610-629 z 813
-
Uczelnie wyższe jako element procesu komercjalizacji wiedzy w Polsce – wyzwania i bariery
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015) -
Ujawnianie informacji o wartości godziwej instrumentów finansowych przez spółki sporządzające sprawozdania finansowe zgodnie z MSSF w warunkach kryzysu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)Instrumenty finansowe należą do obszarów rachunkowości o największej złożoności. W obszarze tym istnieją poważne kontrowersje dotyczące zasad wyceny. Argumenty za pewnymi zasadami wyceny są podnoszone nie tylko przez ... -
Umawianie wizyty lekarskiej on-line a kosztowne „przywiązanie do tradycji”
(Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego, 2013) -
Umowy o używanie aktywów w świetle historyczno-teoretycznego dyskursu rachunkowości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Uprawnienia do emisji CO2 jako element sprawozdania finansowego spółek z sektora energetycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Uszyte z klasą. Przemysł odzieżowy wobec wyzwań społecznych i środowiskowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020) -
Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Usługi księgowo-podatkowe on-line jako alternatywa dla tradycyjnego biura rachunkowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)Usługi księgowo-podatkowe on-line to nowoczesny sposób usługowego prowadzenia ksiąg podatkowych, który umożliwia przetwarzanie danych księgowych obejmujący całość prac ewidencyjnych. Polega na udostępnieniu klientowi przez ... -
Uwarunkowania budowania relacji partnerskich z dostawcami MRO dla przedsiębiorstw produkcyjnych w Polsce
(2023)Obszar budowania partnerskich relacji z dostawcami MRO (Maintenance, Repair and Operating Supply) jest przedmiotem niniejszej dysertacji. W badaniach przeanalizowano zagadnienia związane z barierami i czynnikami wspierającymi ... -
Uwarunkowania eliminacji talentów w organizacjach zbiurokratyzowanych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)Warunki, w jakich funkcjonują współczesne organizacje, w tym i podmioty gospodarcze, wymuszają na zarządzających nimi inne niż dotychczas podejście do pracowników i coraz bardziej świadome zarządzanie posiadanymi zasobami, ... -
Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości w formie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich w Polsce
(2023)Głównym celem pracy jest identyfikacja i charakterystyka uwarunkowań kształtujących rozwój przedsiębiorczości w formie pozarolniczej działalności gospodarczej na obszarach wiejskich w Polsce oraz diagnoza poziomu przewagi ... -
Uwarunkowania sprawnego zarządzania procesami rewitalizacji w polskich miastach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Projekty rewitalizacyjne stanowią wyzwanie z wielu punktów widzenia, zarówno od strony planistycznej, organizacyjnej, jak i finansowej. Muszą jednak przede wszystkim przynieść oczekiwane i trwałe korzyści w ujęciu ... -
Uwarunkowania współczesnej przedsiębiorczości
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022)Artykuł omawia w sposób teoretyczny i empiryczny relatywną deprywację oraz mechanizm egzystencjalny jako czynniki przedsiębiorczości. Motywacja do zaangażowania się w działalność przedsiębiorczą oparta na relatywnej ... -
Uwzględnienie zagadnień geopolityki i geostrategii w analizach strategicznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The main goal of the article is to answer the question whether and how to extend classic strategic analyzes to include geopolitics and geostrategy issues. Both of these terms are of particular importance when building ... -
Value capture dynamics – opportunity-driven changes
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The study addresses the gap in the research concerning the dynamics of the value capture process. The aim is to enhance the understanding of the dynamics of value appropriation by identifying those decision-making practices ... -
Value Creation by Engaging Customers in the Process of Product and Business Design in a Virtual Environment
(IBRKK, 2018)The article presents the benefits of co-creating value with consumers in a virtual environment based on the research conducted on a group of 134 enterprises. The issue of co-creation of value is now one of the new directions ... -
W kierunku tworzenia współczesnych modeli sprawozdawczości finansowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Wady i zalety informacji niefinansowej w sprawozdawczości organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017) -
Wartość bilansowa przedsiębiorstwa a alokacja podatku dochodowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2004)