Model organizacji koła naukowego a rozwój praktycznych kompetencji studentów
Abstract
W artykule przedstawiono obserwacje autora oparte na prawie 15-letnim doświadczeniu
w prowadzeniu organizacji naukowej studentów marketingu, SJN MarkeTEAM.
Aktywny udział w pracach koła naukowego może mieć pozytywny wpływ na wiedzę i umiejętności
uzyskiwane podczas studiów przez studentów. Aby jednak było to możliwe, organizacja musi
być zarządzana w taki sposób, aby minimalizować ryzyko niepowodzenia projektów i w tym
samym czasie stawiać przed studentami wyzwania, które pozwolą im osiągnąć maksymalny rozwój.
W artykule przedstawiono model organizacji koła naukowego, która pomogła członkom
MarkeTEAM w osiągnięciu znaczących wyników w zakresie rozwoju. Opiera się ona na trzech
głównych filarach: skupienia celów organizacyjnych na rozwoju osobistym studentów, braku
formalnej struktury organizacyjnej i zrównoważonym zarządzaniu portfelem projektów. The article presents author’s observations based on nearly 15 years of experience
in running marketing students‘ scientific organisation MarkeTEAM. Active project participation in
students group may have positive influence on students’ knowledge and skills gathered during
studies. For this to be true, organisation has to be managed in such a way that minimises project
failure risk but at the same time to challenge students with growth inducing tasks and projects. The
article presents organisational model of students’ organisation that helped members of MarkeTEAM
achieve substantial development results. It is based on three major premises: organisational
objectives centered at students’ personal development, lack of power-oriented or functional
structure and balanced project selection.
Collections