Dostępność czasowa Szadku w ujęciu transportu indywidualnego
Abstract
Artykuł zawiera wyniki badań poświęconych dostępności czasowej Szadku, rozpatrywanej w kontekście samochodowego transportu indywidualnego. Zakres przestrzenny badania obejmuje województwo łódzkie, a wszystkie przedstawione analizy zostały wykonane w lutym 2015 r. Wykorzystano metody oceny dostępności czasowej, takie jak: dostępność kumulatywna, wskaźnik sprawności transportowo-osadniczej oraz wskaźniki oparte na zasięgu i kształcie izochron idealnych i teoretycznej. Do badania przyjęto założenie, w którym jedynym czynnikiem wpływającym na prędkość poruszania się pojazdu pomiędzy Szadkiem i pozostałymi 43 miastami regionu są przepisy ruchu drogowego. Wymienione metody badawcze pozwoliły na realizację celu artykułu, jakim było określenie poziomu dostępności czasowej Szadku w ujęciu teoretycznym. This article presents the findings of research into time accessibility of Szadek, analysed from individual transport perspective. In terms of spatial extent, the study covers the area of Łódź voivodeship. All analyses presented in the article were carried out in February 2015. The methods of time accessibility assessment used in this study include cumulative accessibility, transport-settlement efficiency ratio, and indicators based on the range and shape of ideal and theoretical isochrones. It has been assumed, for research purposes, that traffic regulations are the only factor affecting the speed of vehicle movement between Szadek and the remaining 43 towns of the region.
Collections