Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 12
Błąd językowy – co to takiego? Rozważania o błędzie językowym w glottodydaktyce polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W artykule przedstawione zostało zagadnienie błędu w sensie ogólnym z punktu
widzenia filozofii, psychologii, logiki, psycholingwistyki i przede wszystkim językoznawstwa.
Największy nacisk położono na błędy popełniane ...
Podejścia do błędów i ich poprawy we współczesnej glottodydaktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Błędy są nieodłącznym elementem procesu uczenia się języków, ale także
kontrowersyjnym zagadnieniem, szeroko dyskutowanym w środowisku badaczy zajmujących się
akwizycją oraz dydaktyką językową. Niniejszy artykuł omawia ...
Próba przedstawienia błędów popełnianych najczęściej przez studentów wietnamskich w czasie uczenia się języka polskiego w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
Problemy związane z nauczaniem języka polskiego Wietnamczyków
to temat wciąż otwarty dla lektorów uczących obywateli tej narodowości. Język wietnamski, określany jako
tonalny i analityczny, jest zasadniczo różny od ...
Z problemów leksykalno-składniowych w grupie z językiem niemieckim
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule zajmuję się analizą błędów językowych
cudzoziemców. Doniosłość tego typu badań lapsologicznych na świecie
jest uznana już od wielu lat, śledzenie bowiem i poznanie
złożonego mechanizmu przyswajania ...
Najczęstsze błędy fleksyjne i składniowe w procesie przyswajania języka polskiego przez studentów latynoskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 1987)
W niniejszym artykule chodzi o zwrócenie uwagi na to, jak powinno być ukierunkowane
działanie nauczyciela pracującego z grupą latynoską, by stosunkowo
łatwo przejść przez liczne przeszkody w przyswajaniu polszczyzny. ...
Korekta nauczycielska a wypowiedź ustna studentów uczących się języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Referat podejmuje temat szczególnego typu komunikacji werbalnej lektorów
uczących języka polskiego jako obcego (jpjo) – ustnego poprawiania wypowiedzi studentów. Konfrontuje
różne teorie dydaktyczne mówiące o tym, kiedy ...
Błędy szyku zdania popełniane przez cudzoziemców uczących się języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
W artykule zostały zaprezentowane i poddane analizie błędy szyku wyrazów popełniane przez obcokrajowców uczących się polskiego. Autorka skoncentrowała się na błędach szyku okoliczników oraz modulantów, a także na szczególnym ...
Tekst reklamy na lekcji języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Artykuł dotyczy wykorzystania tekstów reklamowych na lekcji jpjo. Reklamy stanowią ciekawy materiał dydaktyczny ze względu na wielość tematyczną, bogactwo środków gramatyczno-leksykalnych oraz dostarczanie wiedzy społecznej ...
Rodzaj gramatyczny w nauczaniu polszczyzny Ukraińców: perspektywa z „wewnątrz” oraz z „zewnątrz” systemu języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-23)
The author of the article presents – having considered the literature on the subject– selected issues of teaching the category of the Polish grammatical gender in Ukrainian-speaking environment. A novelty of the analysis ...
Glottodydaktyczne a lingwistyczne spojrzenie na błąd językowy
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2018)
This article concerns the concept of language error in linguistics and in glottodidactics. The starting point is that the approach to language errors in the first language teaching differs from the one prevalent in ...