Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 46
Postacie bajkowe i fantastyczne na tle wybranych języków słowiańskich – problem „szemranego” rodzaju gramatycznego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
W artykule przedstawiono problem rodzaju gramatycznego postaci bajkowych
i fantastycznych. Omówiono m.in. rozbieżność między rodzajem gramatycznym a rodzajem naturalnym
nazw bohaterek najpopularniejszych bajek dla dzieci, ...
Leksyka potoczna w podręczniku do nauki języka polskiego jako obcego Polski, krok po kroku (poziom A1) – wybrane zagadnienia w ujęciu statystycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2017)
This article focuses on colloquial lexis in a handbook for learning Polish as a foreign language Polski, krok po kroku (A1 level) in statistic perspective. The researcher quoted 103 colloquial entries from the above mentioned ...
Autorskie propozycje wykorzystania mediów w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Pierwsza część mojego tekstu to przegląd wypowiedzi na temat wykorzystania
Internetu w nauczaniu jpjo. Wypowiedzi te ukazały się w latach 2001–2012 w zbiorach materiałów
z trzech konferencji glottodydaktycznych (Cieszyn, ...
Polak i Polska w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego w konfrontacji z postrzeganiem tychże przez Słoweńców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule została przedstawiona konfrontacja obrazu Polski i Polaka, prezentowanego
w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego, z obrazem tychże,
widzianym oczyma studentów lublańskiej polonistyki. ...
Teksty publicystyczne w programie kursu języka polskiego dla grupy ekonomicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł zawiera przegląd zawartości najnowszych podręczników do nauczania
języka biznesu i do studiowania ekonomii. Uzasadnia się w nim potrzebę włączania tekstów prasowych
do programu kursu językowego. Sformułowano ...
Łódzkie minimum leksykalne dla turysty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem pracy jest zarysowanie programu badań nad tekstami przestrzeni miejskiej.
Bez odbiorcy nie da się naukowo stwierdzić istnienia tekstu. W językoznawstwie jednak (inaczej
niż w fizyce) obserwator nie jest zredukowany ...
W jaki sposób i z jakiej okazji świętują podręcznikowi i prawdziwi Polacy? Negocjowanie ważności świąt
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
The article presents the results of a study of Polish as a foreign language textbooks
to teach (levels A1–C2) focused on the content of information about how Poles celebrate holidays.
The material allowed to answer the ...
Glottodydaktyka w ujęciu ekolingwistycznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)
The paper discusses the ecolingustic perspective in theoretical glottodidactics. The
description of general models of glottodidactics and its heuristic value is the starting point. However,
even a brief overview of ...
O kognitywnych uwarunkowaniach współczesnej glottodydaktyki: kategorie gramatyczne w nauczaniu Ukraińców języka polskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012)
The author considers the possible application of the cognitive approach to teaching Polish grammar to Ukrainians, both in its theoretical and practical aspect. She points to the differences in realization of grammar ...
Zagadnienia słowotwórcze w wybranych podręcznikach do nauczania języków słoweńskiego i polskiego jako obcych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiego, 2014)
Tematem niniejszego artykułu jest przedstawienie zagadnień słowotwórczych
w wybranych podręcznikach do nauczania języka słoweńskiego i polskiego jako obcego – zarówno
pod względem sposobów, jak i frekwencji poruszania ...