Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Autorskie propozycje wykorzystania mediów w nauczaniu języka polskiego jako obcego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Pierwsza część mojego tekstu to przegląd wypowiedzi na temat wykorzystania
Internetu w nauczaniu jpjo. Wypowiedzi te ukazały się w latach 2001–2012 w zbiorach materiałów
z trzech konferencji glottodydaktycznych (Cieszyn, ...
Polak i Polska w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego w konfrontacji z postrzeganiem tychże przez Słoweńców
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule została przedstawiona konfrontacja obrazu Polski i Polaka, prezentowanego
w wybranych podręcznikach do nauki języka polskiego jako obcego, z obrazem tychże,
widzianym oczyma studentów lublańskiej polonistyki. ...
Teksty publicystyczne w programie kursu języka polskiego dla grupy ekonomicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Artykuł zawiera przegląd zawartości najnowszych podręczników do nauczania
języka biznesu i do studiowania ekonomii. Uzasadnia się w nim potrzebę włączania tekstów prasowych
do programu kursu językowego. Sformułowano ...
Łódzkie minimum leksykalne dla turysty
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem pracy jest zarysowanie programu badań nad tekstami przestrzeni miejskiej.
Bez odbiorcy nie da się naukowo stwierdzić istnienia tekstu. W językoznawstwie jednak (inaczej
niż w fizyce) obserwator nie jest zredukowany ...
Czy potrzebujemy nowej definicji języka dla potrzeb glottodydaktycznych?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule zakładam, że glottodydaktyka nie jest domeną językoznawczą. To
powód, dla którego potrzebujemy poszukać nowej, niezależnej od językoznawstwa definicji nauczanego
języka, określanego filozoficznie, kulturowo, ...
Nauczanie frazeologizmów w metodzie komunikacyjnej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Celem artykułu jest zwrócenie uwagi na nauczanie tzw. leksyki obciążonej kulturowo,
do której zaliczyć można frazeologizmy. Ponieważ jednym z głównych celów doskonalenia
kompetencji komunikacyjnej jest zapoznawanie ...