Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-4 z 4
Tourism: A Fuzzy Concept?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2002)
The author has observed that books and publications about tourism usually need to begin by defining the concept, and that each definition given is slightly different from the next. From this observation, the author assumes ...
The Four ‘Cornerstones’ of Tourism Geography
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2008)
There are four theoretical concepts in geography
for describing spatial relations - space, environment,
place and landscape. All of them are useful in
tourism geography research but they are connected to
differing ...
Wkład nauk geograficznych w rozwój wiedzy o turystyce w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010)
W artykule zaprezentowano – w układzie historycznym i problemowym – wkład nauk geograficznych w rozwój wiedzy o turystyce. Rozważania dotyczą sytuacji w Polsce, ale przeprowadzono je na tle rozwoju geografii turyzmu w ...
Dostępność przestrzeni turystycznej w ujęciu geograficznym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014-11-20)
The accessibility of tourism space is becoming an increasingly significant issue in geographical research due to, amongst other things, demographic changes (an ageing population, growing numbers of people with disabilities) ...