Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorPłuciennik, Jarosław
dc.date.accessioned2016-01-20T18:09:56Z
dc.date.available2016-01-20T18:09:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJ. Płuciennik, Zaangażowanie studenta, uniwersytet i jego transformacje, [w:] Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 9‒23.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-806-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16687
dc.descriptionPublikacja przynosi różne spojrzenia na zjawisko zaangażowania (się) / angażowania (się) w dydaktyce. Znajdziemy tu teksty ujmujące ów proces z teoretycznej bądź historycznej perspektywy, a także takie, których autorzy ukazują realne – wypływające z ich dydak¬tycznych doświadczeń – efekty stosowania twórczych rozwiązań edukacyjnych w motywowaniu studentów. Jakie to metody? Stoliki negocjacyjne, audiodeskrypcja, personalizacja zadań, realizacja projektu – to niektóre z propozycji. Autorzy piszą nie tylko o konieczności angażowania studentów w proces edukacyjny. Zwracają też uwagę na konieczność rozbudzania i podtrzymywania pasji dydaktycznej i badawczej zarówno u nauczycieli, jak i u studentów.pl_PL
dc.description.abstractThe author begins his article pointing out civilizational and demographic transformations that also influenced the academic world. All those processes resulted in a decrease of number of passionate students engaged in the process of learning. He then associates some postulates from the lecture by Kazimierz Twardowski from the 30s of the 20th century with Magna Charta Universitatum and its theses. Both academic declarations underline paragon ideals of universities’ autonomy in the free scientific and critical enquiry. The author makes reference to a definition of student engagement by Elizabeth R. Barcley and adds some reflections coming from cognitive science by Peter Gärdenfors. Płuciennik frames those ideas by Life Long Learning scope and the ideal of self-realization and independence. In the last section, the author describes metaphors of quality associated with divergent models of curriculum quality and learning. At the end of the article, the author makes explicit reference to a methodological device of student engagement that is academic essays writing. He then describes technical tools such as rubrics and nano-degrees and nano-certificates.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Twórczość, pasja, Uniwersytet. Kategoria zaangażowania w dydaktyce akademickiej”, red. J. Płuciennik, K. Klimczak, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleZaangażowanie studenta, uniwersytet i jego transformacjepl_PL
dc.title.alternativeStudent engagement, university and its transformationpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[9]-23pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-807-3
dc.referencesBarkley Elizabeth F., 2010, Student engagement techniques: A handbook for college faculty, John Wiley and Sons, San Francisco.pl_PL
dc.referencesBean John C., 1996, Engaging ideas: the professor’s guide to integrating writing, critical thinking, and active learning in the classroom, John Wiley and Sons, San Francisco [2nd ed. John Wiley and Sons, San Francisco 2011].pl_PL
dc.referencesBollaert Lucien, 2014, A manual for internal quality assurance in higher education – with a special focus on professional higher education, EURASHE, Bruxelles.pl_PL
dc.referencesBrophy Jere E., 2004, Motivating students to learn, Erlbaum, Mahwah, NJ.pl_PL
dc.referencesDeci Edward, Ryan Richard M. (eds), 1985; 2002, Handbook of self-determination research, University of Rochester Press, Rochester, NY.pl_PL
dc.referencesDewey John, 1938, Experience and education, Collier Books, New York [Collier edition first published 1963].pl_PL
dc.referencesFishman Stephen M., McCarthy Lucille, 2007, John Dewey and the philosophy and practice of hope, University of Illinois Press, New York and Chicago.pl_PL
dc.referencesGärdenfors Peter, 2010, Lusten att förstå. Om lärande på människans villkor, Natur och Kultur, Stockholm.pl_PL
dc.referencesMagna Charta Universitatum z 18 września 1988 roku, http://www.magna-charta.org/resources/ files/the-magna-charta/polish.pl_PL
dc.referencesPinker Steven, 2014, Sense of style. The thinking person’s guide to writing in the 21st century, Penguin, London.pl_PL
dc.referencesQuack this way: David Foster Wallace & Bryan A. Garner talk language and writing, 2013, Rosepen Books, Dallas, TX.pl_PL
dc.referencesTwardowski Kazimierz, 1933, O dostojeństwie uniwersytetu [zob. reprint WUAM, Poznań 2011].pl_PL
dc.referencesUrbaniak Maciej, 2004, Istota jakości, [w:] Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 27 lipca 2005 r. Prawo o szkolnictwie wyższym, DzU, 2005, nr 164, poz. 1365 ze zmianami według: Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 26 marca 2012 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym, DzU, 2012, nr 0, poz. 572.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord