Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorLeek, Joanna
dc.date.accessioned2016-02-06T14:42:24Z
dc.date.available2016-02-06T14:42:24Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2083-2923
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/16884
dc.description.abstractThe aim of the paper is to stimulate the discussion on peace education and the need of teacher training for peace and multicultural understanding. This paper is organized in two sections: the first section presents the importance of peace education for Europe in the Twenty-first century. This section discusses peace as a spiritual and moral values, European achievements for peace in the field of philosophy as well as educational reports focused on peace education. The second section seeks the importance of teacher training for peace education, the possibilities of including of peace topic into in-service teacher educationpl_PL
dc.language.isoenpl_PL
dc.publisherWyższa Szkoła Pedagogiczna (Łódź)pl_PL
dc.relation.ispartofseriesKultura i Wychowanie;1
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpeace education in Polandpl_PL
dc.subjectteacher training in Polandpl_PL
dc.subjecteducation in Polandpl_PL
dc.titleTeaching Peace – The Need for Teacher Training in Poland to Promote Peacepl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number105-112pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniversity of Lodzpl_PL
dc.relation.volume9pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska