dc.description.abstract | Jedną z funkcji władzy publicznej jest dbałość o przestrzeń publiczną, którą ta władza zawiaduje. Na różnych szczeblach władza ma różne obowiązki co do przestrzeni publicznej. Na szczeblu miast i gmin jest to bezpośrednie kształtowanie wizerunku miasta. Wizerunek ten kształtowany jest między innymi poprzez odnowę zdegradowanej przestrzeni publicznej. Programy rewitalizacji realizowane są zarówno przez organy władzy publicznej najczęściej samorządowej i inne instytucje przez te organy powołane (często celowo do realizacji zadań programu rewitalizacji) oraz instytucje i inne podmioty współpracujące. Jednostki Samorządu Terytorialnego które decydują się rozpocząć programy rewitalizacji nie zawsze zdają sobie sprawę z tego jakie cele postawić przed takimi programami. Takie działania, można powiedzieć, pseudorewitalizacyjne powodują, że programy są nieefektywne i nie przynoszą trwałych efektów rozwoju. Tematyka pracy obejmuje aspekty instytucjonalne i organizacyjne procesu rewitalizacji podjętego przez Jednostki Samorządu Terytorialnego wybranych małych i średnich miast województwa łódzkiego. Do tej grupy działań zaliczyć można także współpracę organizacji publicznych i prywatnych w zakresie planowania, realizacji, finansowania i zarządzania programami rewitalizacji. | pl_PL |