Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 28
Dlaczego popełniłeś ten błąd? Próba glottodydaktycznego opisu i klasyfikacji błędów popełnianych przez uczących się języka polskiego jako obcego na Ukrainie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł jest próbą odmiennego spojrzenia na błędy popełniane przez uczących
się języka polskiego jako obcego: jako kryterium nowej klasyfikacji przyjęto kontekst:
działania uczącego się. W rezultacie powstał uproszczony ...
Pomiędzy słowem a gestem – błędy glottodydaktyczne wynikające z braku kompatybilności między językiem a mową ciała
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W nauczaniu języka polskiego jako obcego można zauważyć znaczną lukę.
Luka ta obejmuje nauczanie komunikacji pozawerbalnej. Wydawać by się mogło, że przyswojenie
kodu pozawerbalnego polszczyzny nastąpi u studenta ...
Analiza sposobu zapisu polskich liter w pracach pisemnych studentów koreańskich, hiszpańskich i niemieckich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Niniejszy artykuł prezentuje analizę problemów związanych z tworzeniem poprawnego
zapisu polskich liter. Opis uzupełniony jest przykładami z korpusu tekstów napisanych
pismem odręcznym przez studentów koreańskich, ...
Błędy studentów z Ukrainy – zapobieganie i eliminacja w grupach o zróżnicowanych możliwościach (na podstawie doświadczeń Centrum Partnerstwa Wschodniego Uniwersytetu Opolskiego)
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Autorka artykułu przedstawia swoje doświadczenia w nauczaniu języka polskiego
jako obcego w Studium Kultury i Języka Polskiego dla Obcokrajowców Uniwersytetu Opolskiego.
Głównym celem artykułu jest pokazanie najpopularniejszych ...
Sposoby badania błędów w glottodydaktyce. Przegląd wybranych koncepcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Celem niniejszego artykułu jest analiza sposobów badania błędów popełnianych
przez uczących się języków obcych. Przegląd koncepcji umieszczonych w artykule jest oparty na
pracach glottodydaktyków amerykańskich i przedstawia ...
Glottodydaktyczne błędy analogiczne na przykładzie języka polskiego i języka białoruskiego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł wpisuje się w nurt glottodydaktyki porównawczej i dotyczy polsko-białourskiej
i białorusko-polskiej laspologii. W artykule zostały zaprezentowane błędy analogiczne
w języku polskim i białoruskim, czyli błędy ...
Błędy metodyczne w planowaniu i prowadzeniu lekcji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Niniejszy artykuł nie jest repertuarem błędów nauczycielskich, chociaż o nich
wielokrotnie mowa. Odwołując się do schematu działań nauczyciela w różnych momentach procesu
dydaktycznego, nakreślonego w "Europejskim Portfolio ...
Udział wykładowcy i studentów w eliminowaniu błędów językowych na zajęciach z niemiecko-polskich tłumaczeń ustnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W niniejszym artykule podejmuję próbę optymalizacji metod eliminowania
błędów językowych, jakie popełniane są najczęściej przez studentów germanistyki na zajęciach
z niemiecko-polskich tłumaczeń ustnych. Przedstawione ...
Błąd językowy – co to takiego? Rozważania o błędzie językowym w glottodydaktyce polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W artykule przedstawione zostało zagadnienie błędu w sensie ogólnym z punktu
widzenia filozofii, psychologii, logiki, psycholingwistyki i przede wszystkim językoznawstwa.
Największy nacisk położono na błędy popełniane ...
Kupiłem grejpfrut czy grejpfruta? O błędach językowych w glottodydaktyce polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Artykuł porusza zagadnienie ekspansji męskożywotnej końcówki -a w bierniku
liczby pojedynczej w grupie rzeczowników nieżywotnych. Część tego typu form jest zgodna
z normą wzorcową, np.: forda, pokera, golfa, borowika, ...