Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 13
Autoformacja w procesie profesjonalizacji nauczycieli — funkcja, sens i znaczenie
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst jest refleksją na temat warunków tworzenia sytuacji przygotowania
profesjonalnego w kontekście kształcenia ustawicznego. Analizujemy w nim
i charakteryzujemy zagadnienie samokształtowania w procesie przygotowania ...
Nowe wyzwania dla badań w naukach o wychowaniu: perspektywa działania/aktywności
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W tekście przyjmuje się przypuszczenie, że w związku ze zmianami ekonomicznymi
i społecznymi zarówno edukacja, jak też kształcenie, ujmowane jako aktywności
profesjonalne, podobnie jak inne pola oddziaływania na Innego ...
Zdolność komunikowania się ludzi z logicznej i psychologicznej perspektywy
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
W pracy znaczenie wypowiedzi jest rozważane z dwóch punktów widzenia: logicznego
i psychologicznego. Podejście logiczne uwzględnia szereg czynników wpływających na
finalne znaczenie wypowiedzianych słów. Należą do nich ...
Nauki o wychowaniu a pedagogika
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Punktem odniesienia do analizy relacji między naukami o wychowaniu a pedagogiką
jest niemiecka pedagogika, gdyż to w tym kraju nauki o wychowaniu stanowią odrębną
dziedzinę badań. Odwołuję się do genezy powstania nauki ...
Wprowadzenie - w problematykę pierwszego numeru czasopisma „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne”
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Głównym przesłaniem pierwszego numeru jest przybliżenie stanowisk teoretycznych
i głównych nurtów refleksji na temat nauk o wychowaniu, ich związku z pedagogiką,
z metapedagogiką, a także problemów, które zajmują aktualnie ...
Paradygmat dwoistości jako perspektywa widzenia świata i człowieka
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Celem szkicu jest charakterystyka paradygmatu dwoistości, stanowiącego „nowego
typu złożoność, obecną w konkretnych tekstach ważnych dla teorii i praktyki
społecznej” (Witkowski 2013: 44) o źródłach głównie socjologicznych ...
Nauka o wychowaniu w Niemczech — esej krytyczny
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst stanowi analizę aktualnego stanu i rozwoju nauki o wychowaniu w Niemczech,
która zdaniem autora traci swą tożsamość, by zostać przejęta przez inne dyscypliny,
takie jak socjologia, czy przede wszystkim psychologia, ...
Katedra UNESCO: Kształcenie i Praktyki Profesjonalne (Chaire UNESCO »Formation et des Pratiques professionnelles») — zakres aktywności
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Pedagogizacja życia społecznego — spojrzenie z oddalenia
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)
Tekst stanowi sproblematyzowaną odpowiedź na niektóre uwagi zawarte w eseju
recenzyjnym Heleny Ostrowickiej. Stanowi także ponowne spojrzenie na zagadnienia
pedagogizacji życia społecznego, które było przedmiotem analizy ...
Recenzja: Wörterbuch Rekonstruktive Soziale Arbeit, Regina Rätz, Bettina Völter (red.), Wyd. Barbara Budrich, Opladen, Berlin, Toronto 2015
(Wydział Nauk o Wychowaniu Uniwersytetu Łódzkiego, 2015)