Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-10 z 22
Co panu dolega? – podręcznik do nauczania języka polskiego medycznego na poziomie B2/C1
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Od dydaktyki tekstów specjalistycznych do dydaktyzacji potrzeb i działań komunikacyjnych. Kierunki i koncepcje glottodydaktyki specjalistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Teaching foreign language for professional purposes is subjected to constant alterations, following changes in the standards of language teaching and new teaching techniques focused on taking linguistic actions. In the ...
Sprawdzone w użyciu, czyli o podręcznikach i opracowaniach do nauczania języka polskiego specjalistycznego, powstałych w Centrum Języka i Kultury Polskiej w Krakowie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Język polski medyczny w wybranych materiałach dydaktycznych ostatniego ćwierćwiecza
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The objective of this article is to analyze the medical component of the chosen textbooks and glottodidactic materials from the years 1991–2016 used in teaching PLF and PSP. The first part of the paper analyses general ...
Podejście zadaniowe a nauczanie terminologii specjalistycznej na studiach podyplomowych w zakresie translatoryki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Acquisition of new terminology in a foreign language is one of fundamental challenges encountered by all translators. Next to the lexical level it is necessary to learn a necessary scope of professional knowledge, enabling ...
Wiedza o świecie a czytanie ze zrozumieniem w języku hiszpańskim jako obcym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The aim of the article is to give insight into reading comprehension and the role of prior knowledge in reading literary texts in Spanish as a foreign language. In order to achieve this, the author conducted a survey to ...
Polska terminologia językoznawcza w węgierskiej tradycji polonistycznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
Since Polish and Hungarian belong to different language families, they are typologically and genetically different. Polish is a member of the Indo-European family. It is a Slavic and fusional language while Hungarian, a ...
Mentalna reprezentacja terminu – implikacje dla glottodydaktyki języków specjalistycznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The aim of the article is to construct a theoretical model of mental representation of terminology as well as to formulate a set of guidelines for teachers of languages for specific purposes. The consecutive parts of the ...
Przekaz wiedzy, czyli nauczanie specjalistycznej odmiany języka – w kontekście pedagogiki CLIL
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
This article aims to show how to use content and language integrated teaching/learning (CLIL – Content and Language Integrated Learning) in Polish as a foreign language course. The assumption is that teaching special ...
Specyfika nauczania języka polskiego jako obcego w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego. Przykłady korelacji międzyprzedmiotowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016)
The article shows how the School of Polish for Foreigners at the University of Lodz teaches the Polish language for specific purposes. For the past 60 years, the School has been preparing foreigners and students of Polish ...