The Business of International Enterprise
Streszczenie
This article aims at theorizing about a business of international enterprise. With the vanishing frontiers of entities like enterprises, each and every enterprise is international by default. With the use of intellectual modelling (reflexivity), the article develops propositions and conclusions. It is claimed that enterprise is nudged to concentrate its activities on administrative issues and that successful enterprises focus on core activities refusing administrative ones. There further comes the idea of the spaces of core activities (business, money, competencies, markets and future), followed by the issue of three simple questions (what, why and how) used for each of the spaces. It is concluded that if the business of an international enterprise is nothing but business, its strategy can be built with 75 answers to simple questions. Artykuł zawiera wynik rozważań teoretycznych nad przedsiębiorstwem międzynarodowym. W świecie, w którym granice przedsiębiorstw zanikają, każde przedsiębiorstwo jest z założenia międzynarodowe. W artykule przeprowadzono postępowanie teoretyzujące z zastosowaniem modelowania intelektualnego (refleksywności), których rezultatem są tezy i wnioski. Artykuł zawiera tezę, że otoczenie przedsiębiorstwa skłania je do koncentracji aktywności na zagadnieniach administracyjnych kosztem biznesowych. Przedsiębiorstwa, które odnoszą sukcesy opierają się tym naciskom i koncentrują swoją aktywność na zagadnieniach biznesowych. W artykule przedstawiono przestrzenie aktywności podstawowej (business, pieniądze, kompetencje, rynki oraz przyszłość). W ślad za tym idzie propozycja trzech prostych pytań (co, jak, dlaczego), które można odnieść do każdej z przestrzeni. Przedstawione rozumowanie prowadzi do wniosku, że kiedy biznesem przedsiębiorstwa jest biznes i nic ponadto, jego strategia składa się ze zbioru 75 odpowiedzi na proste pytania.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: