Dostępność przestrzenna a ruch turystyczny. Studium przypadku strefy nadmorskiej wybrzeża Bałtyku
Streszczenie
W niniejszym opracowaniu dokonano analizy związku dostępności przestrzennej
polskiej części wybrzeża Morza Bałtyckiego z ruchem turystycznym. Jako
materiał źródłowy posłużyły dane statystyczne GUS oraz dane dotyczące odległości
czasowo-przestrzennych wybranych 40 miejscowości wybrzeża 40 wybranych miejscowości
z całego kraju. W analizie wykorzystano wartości średnich odległości
rzeczywistych, średnich najkrótszych odległości drogowych oraz średnich najkrótszych
odległości czasowych, a także dane dotyczące liczby korzystających z noclegów,
liczby udzielonych noclegów oraz średniej długości pobytu turystów. Uzyskane
w opracowaniu wyniki nie pozwalają w sposób jednoznaczny wykazać bezpośredniego
wpływu dostępności przestrzennej nadmorskich miejscowości turystycznych
oraz rejestrowanego w nich ruchu turystycznego. In the article was made an analysis of theinfluence of the transport accessibility
on the tourist activity and frequence indicators. As a source of the material for
this purpose was used the data about the transport accessibility of the selected 40
baltic coastal resorts withe the 40 locations in the whole area of Poland and data
concerning to tourist traffic as tourist activity and frequence indicators. In the
analysis was made with using Spearmann corelation coeficients and with Ward data
clustering. According to the results of the case presented it isn’t clear that. tourist
activity and frequence indicators are directly under influence of the transport
accessibility indicators.
Collections
Z tą pozycją powiązane są następujące pliki licencyjne: