Przeglądaj Zeszyty Wiejskie, t. 19, 2014 według tytułu
Wyświetlanie pozycji 29-34 z 34
-
W poszukiwaniu odrodzenia miejskiego – OFF Piotrkowska Center jako przykład nowych tendencji społecznokulturowych w miejskich przestrzeniach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The starting point of this article is the current in the scientific discourse consideration on the possibility of recovery from the crisis by the cities. Presenting a concrete example of cultural-social activity in the ... -
„Wioska Niedźwiedzi”. Przyczynek do monografii pienińskiej wsi Hałuszowa. Kontekst geograficzno-przyrodniczy i historyczny
(Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ, 2014)The article illustrates one of the Pieniny village – Hałuszowa. It presents two aspects: geographical and historical one. The aim is to highlight the knowledge about the above mentioned topic. The article is also the ... -
Wspieranie dochodów polskich rolników przez dopłaty bezpośrednie po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej
(Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ, 2014)The article aims to present an analysis of direct payments system with a special focus on the influence this instrument of the Common Agricultural Policy had on income situation of Polish farms between 2004–2012. Apart ... -
Wykaz prac doktorskich i prac magisterskich opracowanych pod kierunkiem Profesora Władysława Baranowskiego
(Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ, 2014) -
Z historii Święta Palanta w Grabowie
(Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ, 2014)The present article is a case study of the Palant Day, organized on Grabów – a small village, with less than 100 inhabitants, situated in the north-western part of the Łódzkie voivodeship. The history of Grabów dates ... -
Zespół Aspergera – społeczno-kulturowe konsekwencje diagnozy
(Interdyscyplinarny Zespół Badania Wsi UŁ, 2014)Present article concerns socio-cultural consequences of clinical diagnosis of Asperger’s syndrome. The authoress shows, that the label of psychiatric and neurological illness is often a source of subjectively experienced ...