Wpływ szkoły na środowisko wychowawcze w osiedlu wielkomiejskim
Streszczenie
Niniejsza praca ukazująca model nowego typu szkoły, powstałej
w nowym osiedlu mieszkaniowym wielkiego miasta, zwraca
szczególną uwagę na dwie jej funkcję, odgrywające w życiu współczesnym
szczególną rolę, są to: funkcja rekreacyjno-kreatywna i funkcja opiekuńczo-wychowawcza. Badania przedstawione w niniejszym opracowaniu mają charakter badań terenowych środowiskowych, które charakteryzują się
tym, że obserwacje danej zbiorowości prowadzone są w czasie dłuższego pobytu w terenie i zbierania materiałów dotyczących
nie tylko struktur instytucjonalnych, lecz także zjawisk psychospołecznych zachodzących w tych strukturach.
Metodą, która określa generalny sposób naszego postępowania badawczego jest metoda m o n o g r a f i c z n a. Zastosowana
została ona do monograficznego przedstawienia jednej konkretnej szkoły - Szkoły Podstawowej nr 208 w Warszawie.
Collections