Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorStankiewicz, Aleksandra
dc.contributor.authorWarwas, Izabela
dc.contributor.authorWiktorowicz, Justyna
dc.date.accessioned2019-07-25T10:12:25Z
dc.date.available2019-07-25T10:12:25Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationStankiewicz A., Warwas I., Wiktorowicz J., Wzmacnianie potencjału pracowników 50+. Bank ćwiczeń STAY, WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-500-1.01.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/29652
dc.description.abstractPublikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee – satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Projekt ma na celu wypracowanie i wdrożenie nowatorskich rozwiązań, służących utrzymaniu aktywności zawodowej osób po 50. roku życia zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach zlokalizowanych na terenie Polski.pl_PL
dc.description.sponsorshipPublikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznegopl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectaktywność zawodowa osób 50+pl_PL
dc.subjectrynek pracy w Polscepl_PL
dc.subjectSTAYpl_PL
dc.subjectszkolenie osób dojrzałychpl_PL
dc.subjectpotencjał pracowników 50+pl_PL
dc.titleWzmacnianie potencjału pracowników 50+. Bank ćwiczeń STAYpl_PL
dc.typeBookpl_PL
dc.page.number145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationPaństwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Skierniewicach, Instytut Nauk Społecznychpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Pracy i Polityki Społecznejpl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Statystyki Ekonomicznej i Społecznejpl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8142-500-1
dc.referencesBecker G. S. (1964), Human capital: a theoretical and empirical analysis, with special reference to education, University of Chicago Press, Chicago.pl_PL
dc.referencesBendkowski J., Bendkowski J. (2008), Praktyczne zarządzanie organizacjami. Kompetencje menedżerskie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, [za:] https://www.akademiaparp.gov.pl/pigulka-wiedzy/ 498/czym-rozni-sie-kierownik-od-lidera (dostęp: 21.11.2018 r.).pl_PL
dc.referencesBorkowska S. (2012), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBranden N. (2018), 6 filarów poczucia własnej wartości, Feeria, Łódź.pl_PL
dc.referencesChodkiewicz J., Zmagając się ze światem. Znaczenie zasobów osobistych, http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=136 (dostęp: 15.11.2018 r.).pl_PL
dc.referencesCrisp R. J., Turner R. N. (2009), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesDavis M., Robbins E. (2008) Jak zwalczyć stres i osiągnąć pełen relaks, Wydawnictwo Onepress.pl_PL
dc.referencesFilipowicz G. (2004), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFortuna P. (2010), Studium przypadku w praktyce szkoleniowej czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesGriffin R. W. (2017), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesGross-Gołacka E. (2016), Rola koncepcji zarządzania różnorodnością w doskonaleniu organizacji, „Problemy Jakości”, nr 4, s. 25–34.pl_PL
dc.referencesGross-Gołacka E. (2018), Zarządzanie różnorodnością. W kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesHartman T. (1999), Kod kolorów. Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach, Amber, Warszawa.pl_PL
dc.referencesJamruż S., Witkowski T. (2004), Podręcznik trenera, Wydawca Moderator, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKirby A. (2011), Gry szkoleniowe, Wolters Kulwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKłossowska M., Sołtysińska I. (2006), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKolb D. (1984), Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I. (2010), Coaching as an element of building employee involvement, [w:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH, Kraków 2010,pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I. (2014), Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I., Olczak A. (2005), Leksykon Zarządzania, WSHE, Łódź.pl_PL
dc.referencesKołodziejczyk-Olczak I., Feliniak U. (2002), Blaski i cienie zarządzania szkoleniami. Kryteria wyboru firm szkoleniowych i metod kształcenia oraz oceny efektów szkoleń, „Personel”, 1–15 maja.pl_PL
dc.referencesKosman T. (2013), Założenia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy, Nauki Społeczne”, nr 1, s. 9–25.pl_PL
dc.referencesKossowska M., Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.pl_PL
dc.referencesKostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKrokowski M., Rydzewski P. (2007), Zarządzanie emocjami, Wydawnictwo Imperia, Łódź.pl_PL
dc.referencesKryńska E., Urbaniak B., Krzyszkowski J., Wiktorowicz J. (red.) (2013), Diagnoza sytuacji kobiet i mężczyzn na rynku pracy w Polsce, Uniwersytet Łódzki, Łódź.pl_PL
dc.referencesLubrańska A. (2014), Edukacja dorosłych w aspekcie rozwoju zawodowego i realiów współczesnego rynku pracy, „Edukacja Dorosłych”, nr 2, s. 213–225.pl_PL
dc.referencesŁagan A., Gontarz J. (2009), Jak efektywnie szkolić pracowników, PARP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesŁaguna M. (2004), Szkolenia, jak je prowadzić…, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesMaas P. (2011), Wiedza praktyczna: Zarządzanie poprzez cele, Dashöfer Holding Ltd. & Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o., Warszawa.pl_PL
dc.referencesMularska-Kucharek M. (2017), Zastosowanie modelu skoncentrowanego na rozwiązaniu oraz stylu kierowniczego trenerskiego w pracy kierowników MŚP. Raport wewnętrzny, materiały wewnętrzne projektu STAY, Łódź.pl_PL
dc.referencesPaszkowska-Rogacz A., Brzezińska E. (2009), Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPocztowski A. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPrzywojska J., Wiktorowicz J., Wojtaszczyk K. (2017), Kompendium wiedzy dla instytucji otoczenia biznesu z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl.pl_PL
dc.referencesRae L. (2001), Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSamson H. (2008), Bariery edukacyjne i metody ich pokonywania wśród osób w wieku 45+, UNDP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSamson H., Michno L. (2008), Praca trenera z osobami w wieku 45+, UNDP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesSchulz von Thun F. (2007), Sztuka Rozmawiania (część 1–4), Wydawnictwo WAM, Kraków.pl_PL
dc.referencesSharry J., Madden B., Darmody M. (2007), W poszukiwaniu rozwiązań. Przewodnik po terapii krótkoterminowej, Łódź.pl_PL
dc.referencesSikorski Cz. (2004), Motywacja jako wymiana. Modele relacji między pracownikiem a organizacją, Wydawnictwo Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStankiewicz A. (2016), Stereotypy. Młodszy czy starszy – kogo lubimy, a kogo nie?, [w:] J. Wiktorowicz, I. Warwas, M. Kuba, E. Staszewska, P. Woszczyk, A. Stankiewicz, J. Kliombka-Jarzyna (2016), Pokolenia – co się zmienia. Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStoltzfus A. (2012), Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejsze umiejętności coacha?, Wydawnictwo Aetos Media, Wrocław.pl_PL
dc.referencesStoner J. A.F., Freeman E. R., Gilbert D. R. (2001), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStrelau J. (red.) (2004), Psychologia. Podręcznik akademicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.pl_PL
dc.referencesTamblyn D. (2009), Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków.pl_PL
dc.referencesTeisseyre A., Nowe spojrzenie na stres, www.psychologia.net.pl.pl_PL
dc.referencesTurowska-Kwapisz M. (2017), Kompetencje trenerskie w pracy z grupą 50+. Raport wewnętrzny, materiały wewnętrzne projektu STAY, Łódź.pl_PL
dc.referencesUrbanek A., Parol R., Nitka M. (2013), Akademia wieku średniego. Akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+. Raport z badań, Słupsk, http://www.aws50plus.pl/pliki/materialy/raport_z_badan.pdf (dostęp: 11.01.2017).pl_PL
dc.referencesWalczak R. (2014), Podstawy zarządzania projektami metody i przykłady, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWarwas I., Rogozińska-Pawełczyk A. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji – aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź.pl_PL
dc.referencesWarwas I., Wiktorowicz J., Woszczyk P. (red.) (2017), Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl.pl_PL
dc.referencesWiktorowicz J. (2013), Starzenie się ludności Unii Europejskiej jako wyzwanie dla rynku pracy, [w:] E. Kryńska, P. Szukalski (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej. Raport końcowy, Uniwersytet Łódzki, s. 19–44.pl_PL
dc.referencesWiktorowicz J. (2016), Międzypokoleniowy transfer wiedzy a wydłużanie okresu aktywności zawodowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódźpl_PL
dc.referencesWiktorowicz J., Warwas I. (2017), Utrzymanie w zatrudnieniu pracowników dojrzałych. Warunki do wdrożenia MODELU STAY w małych i średnich przedsiębiorstwach, Uniwersytet Łódzki, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl.pl_PL
dc.referencesWoszczyk P., Czernecka J. (2017), Raport. Praca, moc, energia w polskich firmach. Sześć obszarów, które wpływają na efektywność organizacji, Humanpower, Łódź.pl_PL
dc.referencesWoszczyk P., Czernecka M. (2013), Człowiek to inwestycja. Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacjach, HRP, Łódź.pl_PL
dc.referencesWoszczyk P., Warwas I., Stankiewicz A. (2017), Kompendium wiedzy dla instytucji szkoleniowych z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl.pl_PL
dc.referencesWoźniak J. (2008), e-Learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.http://pracabezstresu.blox.pl/2009/09/Relaksacja-skuteczny-sposob-na-stres.html (dostęp: 18.11.2018).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=6F87D3AE191344AD83CA79933434F0B1, Portal Innowacji (dostęp 14.11.2018 r.).pl_PL
dc.referenceshttps://docplayer.pl/71466498-Typy-osobowosci-zaszyfrowane-w-kolorach-kod-kolorow-taylora-hartmana.html (dostęp: 16.11.2018 r.).pl_PL
dc.referenceshttp://anitakowalska.pl/jak-efektywnie-komunikowac-sie-z-ludzmi-o-roznych-typach-osobowosci/ (dostęp: 8.11.2018 r.).pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8142-500-1.01


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe