dc.contributor.author | Stankiewicz, Aleksandra | |
dc.contributor.author | Warwas, Izabela | |
dc.contributor.author | Wiktorowicz, Justyna | |
dc.date.accessioned | 2019-07-25T10:12:25Z | |
dc.date.available | 2019-07-25T10:12:25Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Stankiewicz A., Warwas I., Wiktorowicz J., Wzmacnianie potencjału pracowników 50+. Bank ćwiczeń STAY, WUŁ, Łódź 2019, doi: 10.18778/8142-500-1.01. | pl_PL |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/29652 | |
dc.description.abstract | Publikacja opracowana w projekcie pt. STAY. Wsparcie aktywności zawodowej osób 50+ w przedsiębiorstwie. Zdrowy i zmotywowany pracownik – zadowolony pracodawca (STAY. SupporTing ActivitY for people 50+ in the company. Healthy and motivated employee – satisfied employer) realizowanym w ramach Osi Priorytetowej IV. Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa, Działania 4.3 Współpraca ponadnarodowa Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.
Projekt ma na celu wypracowanie i wdrożenie nowatorskich rozwiązań, służących utrzymaniu aktywności zawodowej osób po 50. roku życia zatrudnionych w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach zlokalizowanych na terenie Polski. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Publikacja współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | aktywność zawodowa osób 50+ | pl_PL |
dc.subject | rynek pracy w Polsce | pl_PL |
dc.subject | STAY | pl_PL |
dc.subject | szkolenie osób dojrzałych | pl_PL |
dc.subject | potencjał pracowników 50+ | pl_PL |
dc.title | Wzmacnianie potencjału pracowników 50+. Bank ćwiczeń STAY | pl_PL |
dc.type | Book | pl_PL |
dc.page.number | 145 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Skierniewicach, Instytut Nauk Społecznych | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Pracy i Polityki Społecznej | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Statystyki Ekonomicznej i Społecznej | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-8142-500-1 | |
dc.references | Becker G. S. (1964), Human capital: a theoretical and empirical analysis, with special reference to education, University of Chicago Press, Chicago. | pl_PL |
dc.references | Bendkowski J., Bendkowski J. (2008), Praktyczne zarządzanie organizacjami. Kompetencje menedżerskie, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, [za:] https://www.akademiaparp.gov.pl/pigulka-wiedzy/ 498/czym-rozni-sie-kierownik-od-lidera (dostęp: 21.11.2018 r.). | pl_PL |
dc.references | Borkowska S. (2012), Skuteczne strategie wynagrodzeń – tworzenie i zastosowanie, Oficyna Wolters Kluwer business, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Branden N. (2018), 6 filarów poczucia własnej wartości, Feeria, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Chodkiewicz J., Zmagając się ze światem. Znaczenie zasobów osobistych, http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=136 (dostęp: 15.11.2018 r.). | pl_PL |
dc.references | Crisp R. J., Turner R. N. (2009), Psychologia społeczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Davis M., Robbins E. (2008) Jak zwalczyć stres i osiągnąć pełen relaks, Wydawnictwo Onepress. | pl_PL |
dc.references | Filipowicz G. (2004), Zarządzanie kompetencjami zawodowymi, PWE, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Fortuna P. (2010), Studium przypadku w praktyce szkoleniowej czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Griffin R. W. (2017), Podstawy zarządzania organizacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Gross-Gołacka E. (2016), Rola koncepcji zarządzania różnorodnością w doskonaleniu organizacji, „Problemy Jakości”, nr 4, s. 25–34. | pl_PL |
dc.references | Gross-Gołacka E. (2018), Zarządzanie różnorodnością. W kierunku zróżnicowanych zasobów ludzkich w organizacji, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Hartman T. (1999), Kod kolorów. Typy osobowości zaszyfrowane w kolorach, Amber, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Jamruż S., Witkowski T. (2004), Podręcznik trenera, Wydawca Moderator, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Kirby A. (2011), Gry szkoleniowe, Wolters Kulwer, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kłossowska M., Sołtysińska I. (2006), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Kolb D. (1984), Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development, Prentice-Hall, Englewood Cliffs, New Jersey. | pl_PL |
dc.references | Kołodziejczyk-Olczak I. (2010), Coaching as an element of building employee involvement, [w:] D. Lewicka (red.), Organisation Management. Competitiveness, Social Responsibility, Human Capital, AGH, Kraków 2010, | pl_PL |
dc.references | Kołodziejczyk-Olczak I. (2014), Zarządzanie pracownikami w dojrzałym wieku. Wyzwania i problemy, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kołodziejczyk-Olczak I., Olczak A. (2005), Leksykon Zarządzania, WSHE, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kołodziejczyk-Olczak I., Feliniak U. (2002), Blaski i cienie zarządzania szkoleniami. Kryteria wyboru firm szkoleniowych i metod kształcenia oraz oceny efektów szkoleń, „Personel”, 1–15 maja. | pl_PL |
dc.references | Kosman T. (2013), Założenia terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (TSR), „Warmińsko-Mazurski Kwartalnik Naukowy, Nauki Społeczne”, nr 1, s. 9–25. | pl_PL |
dc.references | Kossowska M., Sołtysińska I. (2002), Szkolenia pracowników a rozwój organizacji, Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Kostera M. (2003), Antropologia organizacji. Metodologia badań terenowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Krokowski M., Rydzewski P. (2007), Zarządzanie emocjami, Wydawnictwo Imperia, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Kryńska E., Urbaniak B., Krzyszkowski J., Wiktorowicz J. (red.) (2013), Diagnoza sytuacji kobiet i mężczyzn na rynku pracy w Polsce, Uniwersytet Łódzki, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Lubrańska A. (2014), Edukacja dorosłych w aspekcie rozwoju zawodowego i realiów współczesnego rynku pracy, „Edukacja Dorosłych”, nr 2, s. 213–225. | pl_PL |
dc.references | Łagan A., Gontarz J. (2009), Jak efektywnie szkolić pracowników, PARP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Łaguna M. (2004), Szkolenia, jak je prowadzić…, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Maas P. (2011), Wiedza praktyczna: Zarządzanie poprzez cele, Dashöfer Holding Ltd. & Wydawnictwo Verlag Dashofer Sp. z o.o., Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mularska-Kucharek M. (2017), Zastosowanie modelu skoncentrowanego na rozwiązaniu oraz stylu kierowniczego trenerskiego w pracy kierowników MŚP. Raport wewnętrzny, materiały wewnętrzne projektu STAY, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Paszkowska-Rogacz A., Brzezińska E. (2009), Człowiek w firmie. Bez obaw i z ochotą, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Pocztowski A. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Przywojska J., Wiktorowicz J., Wojtaszczyk K. (2017), Kompendium wiedzy dla instytucji otoczenia biznesu z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl. | pl_PL |
dc.references | Rae L. (2001), Planowanie i projektowanie szkoleń, Oficyna Ekonomiczna, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Samson H. (2008), Bariery edukacyjne i metody ich pokonywania wśród osób w wieku 45+, UNDP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Samson H., Michno L. (2008), Praca trenera z osobami w wieku 45+, UNDP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Schulz von Thun F. (2007), Sztuka Rozmawiania (część 1–4), Wydawnictwo WAM, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Sharry J., Madden B., Darmody M. (2007), W poszukiwaniu rozwiązań. Przewodnik po terapii krótkoterminowej, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Sikorski Cz. (2004), Motywacja jako wymiana. Modele relacji między pracownikiem a organizacją, Wydawnictwo Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stankiewicz A. (2016), Stereotypy. Młodszy czy starszy – kogo lubimy, a kogo nie?, [w:] J. Wiktorowicz, I. Warwas, M. Kuba, E. Staszewska, P. Woszczyk, A. Stankiewicz, J. Kliombka-Jarzyna (2016), Pokolenia – co się zmienia. Kompendium zarządzania multigeneracyjnego, Wydawnictwo Wolters Kluwer, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Stoltzfus A. (2012), Sztuka zadawania pytań w coachingu. Jak opanować najważniejsze umiejętności coacha?, Wydawnictwo Aetos Media, Wrocław. | pl_PL |
dc.references | Stoner J. A.F., Freeman E. R., Gilbert D. R. (2001), Kierowanie, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Strelau J. (red.) (2004), Psychologia. Podręcznik akademicki, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | pl_PL |
dc.references | Tamblyn D. (2009), Śmiej się i ucz. 95 sposobów wykorzystania humoru do zwiększenia efektywności nauczania i szkolenia, ABC a Wolters Kluwer business, Kraków. | pl_PL |
dc.references | Teisseyre A., Nowe spojrzenie na stres, www.psychologia.net.pl. | pl_PL |
dc.references | Turowska-Kwapisz M. (2017), Kompetencje trenerskie w pracy z grupą 50+. Raport wewnętrzny, materiały wewnętrzne projektu STAY, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Urbanek A., Parol R., Nitka M. (2013), Akademia wieku średniego. Akademicki model kształcenia ustawicznego osób w wieku 50+. Raport z badań, Słupsk, http://www.aws50plus.pl/pliki/materialy/raport_z_badan.pdf (dostęp: 11.01.2017). | pl_PL |
dc.references | Walczak R. (2014), Podstawy zarządzania projektami metody i przykłady, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Warwas I., Rogozińska-Pawełczyk A. (2016), Zarządzanie zasobami ludzkimi w nowoczesnej organizacji – aspekty organizacyjne i psychologiczne, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Warwas I., Wiktorowicz J., Woszczyk P. (red.) (2017), Kompendium wiedzy dla pracodawców MŚP z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl. | pl_PL |
dc.references | Wiktorowicz J. (2013), Starzenie się ludności Unii Europejskiej jako wyzwanie dla rynku pracy, [w:] E. Kryńska, P. Szukalski (red.), Rozwiązania sprzyjające aktywnemu starzeniu się w wybranych krajach Unii Europejskiej. Raport końcowy, Uniwersytet Łódzki, s. 19–44. | pl_PL |
dc.references | Wiktorowicz J. (2016), Międzypokoleniowy transfer wiedzy a wydłużanie okresu aktywności zawodowej, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź | pl_PL |
dc.references | Wiktorowicz J., Warwas I. (2017), Utrzymanie w zatrudnieniu pracowników dojrzałych. Warunki do wdrożenia MODELU STAY w małych i średnich przedsiębiorstwach, Uniwersytet Łódzki, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl. | pl_PL |
dc.references | Woszczyk P., Czernecka J. (2017), Raport. Praca, moc, energia w polskich firmach. Sześć obszarów, które wpływają na efektywność organizacji, Humanpower, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Woszczyk P., Czernecka M. (2013), Człowiek to inwestycja. Podręcznik do zarządzania wiekiem w organizacjach, HRP, Łódź. | pl_PL |
dc.references | Woszczyk P., Warwas I., Stankiewicz A. (2017), Kompendium wiedzy dla instytucji szkoleniowych z zakresu utrzymania aktywności zawodowej osób w wieku 50+, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, http://www.stay.uni.lodz.pl. | pl_PL |
dc.references | Woźniak J. (2008), e-Learning w biznesie i edukacji, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa.http://pracabezstresu.blox.pl/2009/09/Relaksacja-skuteczny-sposob-na-stres.html (dostęp: 18.11.2018). | pl_PL |
dc.references | http://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86196.asp?soid=6F87D3AE191344AD83CA79933434F0B1, Portal Innowacji (dostęp 14.11.2018 r.). | pl_PL |
dc.references | https://docplayer.pl/71466498-Typy-osobowosci-zaszyfrowane-w-kolorach-kod-kolorow-taylora-hartmana.html (dostęp: 16.11.2018 r.). | pl_PL |
dc.references | http://anitakowalska.pl/jak-efektywnie-komunikowac-sie-z-ludzmi-o-roznych-typach-osobowosci/ (dostęp: 8.11.2018 r.). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/8142-500-1.01 | |