Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorKina-Skunka, Ewelina
dc.contributor.editorPrzygodzki, Zbigniew
dc.date.accessioned2019-11-14T08:47:05Z
dc.date.available2019-11-14T08:47:05Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationKina E., Wpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkim, [w:] Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń, Przygodzki Z. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 201-223, doi: 10.18778/7969-044-2.08pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-044-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30740
dc.descriptionPraca koncentruje uwagę na identyfikacji roli narzędzi informacyjnokomunikacyjnych (portali społecznościowych) w kształtowaniu kapitału społecznego, jako jednego z czynników warunkujących efektywność wykorzystania zasobów ludzkich. Głównym celem badania jest zatem ocena wpływu nowoczesnych technologii na wartość kapitału ludzkiego. Ocena ta zostanie dokonana, poprzez identyfikację poziomu wykorzystania narzędzi informacyjno-komunikacyjnych, typu portale społecznościowe, przez organizacje pozarządowe wybranych miast regionu łódzkiego, w zakresie budowania sieci współpracy i powiązań, decydujących o efektywności przepływu wiedzy i informacji. Zasięg przestrzenny badania ograniczono do miast Łódzkiego Obszaru Metropolitalnego, z uwagi na potencjalnie największe możliwe efekty inwestycji w kapitał ludzki, w otoczeniu, które w naturalny sposób koncentruje duże zasoby kapitału ludzkiego i kreatywnego. Przedmiotem badania jest zatem uchwycenie relacji pomiędzy wykorzystaniem narzędzi informacyjno-komunikacyjnych (typu portale społecznościowe), a zdolnością budowania lokalnych sieci powiązań i współpracy, pomiędzy przedstawicielami środowiska pozarządowego, a społecznością.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartofPrzygodzki Z. (red.), Kapitał ludzki w regionie łódzkim. Społeczeństwo, edukacja, przestrzeń, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectsieci społecznościowepl_PL
dc.subjectkapitał ludzkipl_PL
dc.subjectregion łódzkipl_PL
dc.titleWpływ sieci społecznościowych na wartość kapitału ludzkiego w regionie łódzkimpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number201-223pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Łódzki, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Katedra Gospodarki Regionalnej i Środowiskapl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-188-3
dc.referencesCzapiński J., Panek T. (red.), Diagnoza społeczna 2007. Warunki i jakość życia Polaków. Raport, Warszawa 2007.pl_PL
dc.referencesEurope Digital Future in Focus 2013, comScore, http://www.comscore.com/Insights/Blog/2013 Digital_Future_in_Focus_Series.pl_PL
dc.referencesJewtuchowicz A., Rozwój, środowisko, sieci innowacyjne i lokalne systemy produkcyjne, [w:] Zewnętrzne determinanty rozwoju innowacyjnych firm, K. B. Matusiak, E. Stawasz, A. Jewtuchowicz, Katedra Ekonomii Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2001.pl_PL
dc.referencesKietlińska K., Rola trzeciego sektora w społeczeństwie obywatelskim, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.pl_PL
dc.referencesMoroń D., Aktywność w trzecim sektorze jako jeden z wymiarów kapitału społecznego [w:] Kapitał ludzki i społeczny. Wybrane problemy teorii i praktyki, D. Moroń (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2009.pl_PL
dc.referencesPutnam R.D., Demokracja w działaniu: tradycje obywatelskie we współczesnych Włoszech, Instytut Wydawniczy Znak, Fundacja im. Stefana Batorego, Kraków- Warszawa 1995.pl_PL
dc.referencesShih C., Era Facebooka. Wykorzystaj sieci społecznościowe do promocji, sprzedaży i komunikacji z Twoim kliente,. Wydanie II, Wydawnictwo HELION, Gliwice 2012.pl_PL
dc.referencesSkrzyńska J., Badanie: Zaangażowanie Społeczne Polaków, Zespół Badań Społecznych OBOP w TNS Polska.pl_PL
dc.referencesUstawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, Dz. U. 2003 Nr 96, poz. 873, Art. 3.pl_PL
dc.contributor.authorEmailewelina_kina@uni.lodz.plpl_PL
dc.identifier.doi10.18778/7969-044-2.08


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe