dc.contributor.author | Fluda-Krokos, Agnieszka | |
dc.contributor.editor | Czapnik, Grzegorz | |
dc.contributor.editor | Gruszka, Zbigniew | |
dc.contributor.editor | Ladorucki, Jacek | |
dc.date.accessioned | 2019-11-21T11:48:43Z | |
dc.date.available | 2019-11-21T11:48:43Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Fluda-Krokos A., Sprawozdania z działalności krakowskich gimnazjów jako źródło do badań dziejów bibliotekarstwa szkolnego w 1. połowie XX wieku (na przykładzie II Państwowego Gimnazjum i Liceum im. św. Jacka), [w:] Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Czapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 63-77, doi: 10.18778/7969-372-6.05 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-372-6 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/30786 | |
dc.description.abstract | In Cracow, in the first half of the twentieth century, worked eleven main middle schools, each of which had its own library, often accumulated already in the nineteenth century or earlier. For example, saved printed reports (55 yearbooks) management of II National Middle School and High School named St. Jack (1857-1950) in the text an attempt is made to present the activities of the school library. The content associated with it were divided into several groups: people, finance, standardization, statistics. Based on this information, we can recreate some basic processes in contemporary educational library – collections, preparation, structure, store and share collections. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskich | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Czapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.relation.ispartofseries | Nauka, Dydaktyka, Praktyka;151 | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | krakowskie gimnazja | pl_PL |
dc.subject | bibliotekarstwo szkolne w 1. połowie XX wieku | pl_PL |
dc.subject | II Państwowe Gimnazjum i Liceum im. św. Jacka | pl_PL |
dc.title | Sprawozdania z działalności krakowskich gimnazjów jako źródło do badań dziejów bibliotekarstwa szkolnego w 1. połowie XX wieku (na przykładzie II Państwowego Gimnazjum i Liceum im. św. Jacka) | pl_PL |
dc.title.alternative | Reports on the activities of Cracow secondary schools as a source for the study of history school librarianship in the first half of the twentieth century (for example II National Middle School and High School named St. Jack) | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 63-77 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-727-4 | |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-372-6.05 | |