Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorFluda-Krokos, Agnieszka
dc.contributor.editorCzapnik, Grzegorz
dc.contributor.editorGruszka, Zbigniew
dc.contributor.editorLadorucki, Jacek
dc.date.accessioned2019-11-21T11:48:43Z
dc.date.available2019-11-21T11:48:43Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationFluda-Krokos A., Sprawozdania z działalności krakowskich gimnazjów jako źródło do badań dziejów bibliotekarstwa szkolnego w 1. połowie XX wieku (na przykładzie II Państwowego Gimnazjum i Liceum im. św. Jacka), [w:] Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Czapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 63-77, doi: 10.18778/7969-372-6.05pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-372-6
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/30786
dc.description.abstractIn Cracow, in the first half of the twentieth century, worked eleven main middle schools, each of which had its own library, often accumulated already in the nineteenth century or earlier. For example, saved printed reports (55 yearbooks) management of II National Middle School and High School named St. Jack (1857-1950) in the text an attempt is made to present the activities of the school library. The content associated with it were divided into several groups: people, finance, standardization, statistics. Based on this information, we can recreate some basic processes in contemporary educational library – collections, preparation, structure, store and share collections.pl_PL
dc.description.sponsorshipUdostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Wydawnictwo Stowarzyszenia Bibliotekarzy Polskichpl_PL
dc.relation.ispartofCzapnik G., Gruszka Z., Ladorucki J. (red.), Oblicza współczesnej bibliologii : konteksty i transgresje, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014;
dc.relation.ispartofseriesNauka, Dydaktyka, Praktyka;151
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectkrakowskie gimnazjapl_PL
dc.subjectbibliotekarstwo szkolne w 1. połowie XX wiekupl_PL
dc.subjectII Państwowe Gimnazjum i Liceum im. św. Jackapl_PL
dc.titleSprawozdania z działalności krakowskich gimnazjów jako źródło do badań dziejów bibliotekarstwa szkolnego w 1. połowie XX wieku (na przykładzie II Państwowego Gimnazjum i Liceum im. św. Jacka)pl_PL
dc.title.alternativeReports on the activities of Cracow secondary schools as a source for the study of history school librarianship in the first half of the twentieth century (for example II National Middle School and High School named St. Jack)pl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number63-77pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowiepl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-727-4
dc.identifier.doi10.18778/7969-372-6.05


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe