dc.contributor.author | Wodecka-Hyjek, Angelika | |
dc.contributor.editor | Kuźbik, Paweł | |
dc.contributor.editor | Szymankiewicz, Maria J. | |
dc.date.accessioned | 2020-05-01T14:48:43Z | |
dc.date.available | 2020-05-01T14:48:43Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.citation | Wodecka-Hyjek A., Kształtowanie organizacji uczącej się w sektorze publicznym, [w:] Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014, s. 209-220, doi: 10.18778/7969-450-1.20 | pl_PL |
dc.identifier.isbn | 978-83-7969-450-1 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/31878 | |
dc.description.abstract | This chapter presents the key issues for transforming public sector organization to learning organization in the perspective of the key factors, which include: the ability of the organization to make changes, the creation process of organizational learning and the effective knowledge management. At the beginning, the need to transform public sector organization in a learning organization was articulated. In the main part of the article, the context of adaptation and change capacity model, the mechanism of organizational learning and the output model of transforming public sector organization to learning organization have been shown. In summary of the paper, the attributes of the public learning organization and barriers to their creation were specified. | pl_PL |
dc.description.sponsorship | Udostępnienie publikacji Wydawnictwa Uniwersytetu Łódzkiego finansowane w ramach projektu „Doskonałość naukowa kluczem do doskonałości kształcenia”. Projekt realizowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój; nr umowy: POWER.03.05.00-00-Z092/17-00. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.publisher | Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego | pl_PL |
dc.relation.ispartof | Kuźbik P., Szymankiewicz M. J. (red.), Zarządzanie organizacją z perspektywy metodologicznej. Wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2014; | |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Międzynarodowe | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | organizacja ucząca się | pl_PL |
dc.subject | sektor publiczny | pl_PL |
dc.title | Kształtowanie organizacji uczącej się w sektorze publicznym | pl_PL |
dc.title.alternative | Creating the learning organization in the public sector | pl_PL |
dc.type | Book chapter | pl_PL |
dc.page.number | 209-220 | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, Katedra Metod Organizacji i Zarządzania | pl_PL |
dc.identifier.eisbn | 978-83-7969-747-2 | |
dc.references | Bratnicki M., 1984, Metafora uczenia się w badaniu niesprawności organizacji, „Problemy Organizacji”, nr 3/4. | pl_PL |
dc.references | Common R., 2004, Organisational Learning in a Political Environment, „Policy Studies”, Vol. 25, nr 1. | pl_PL |
dc.references | Frączkiewicz-Wronka A., 2009, Poszukiwanie istoty zarządzania publicznego, [w:] A. Frączkiewicz- Wronka (red.), Zarządzanie publiczne. Elementy teorii i praktyki, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Grudzewski W. M., Hejduk I. K. (red.), 2002, Przedsiębiorstwo przyszłości – wizja strategiczna, Difin, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Klarner P., Probst G., Soparnot R., 2008, Organizational Change Capacity in Public Services: The Case of the World Health Organization, „Journal of Change Management”, Vol. 8, No. 1, March. | pl_PL |
dc.references | Kożuch B., 2004, Zarządzanie publiczne. W teorii i praktyce polskich organizacji, Wyd. Placet, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Levitt B., March J., 1988, Organizational Learning, „Annual Review of Sociology”, No. 14. | pl_PL |
dc.references | Maden C., 2012, Transforming Public Organizations into Learning Organizations: A Conceptual Model, „Public Organization Review”, No. 12. | pl_PL |
dc.references | Mazur S., 2008, Zarządzanie wiedzą w polskiej administracji publicznej, [w:] A. Haber, M. Szałaj (red.), Środowisko i warsztat ewaluacji, PARP, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Mikołajczyk Z., 2003, Zarządzanie procesem zmian w organizacjach, Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Mikuła B., 2006, Organizacje oparte na wiedzy, „Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie. Monografie”, nr 173. | pl_PL |
dc.references | Nonaka I., 1991, Knowledge-Creating Company, „Harvard Business Review”, No. 69. | pl_PL |
dc.references | Olejniczak K., 2012, Model organizacyjnego uczenia się dla administracji publicznej, [w:] Olejniczak K. (red.), Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Olejniczak K. (red.), 2012, Organizacje uczące się. Model dla administracji publicznej, Wyd. Naukowe Scholar, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Rokita J., 2003, Organizacja ucząca się, Wyd. Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach, Katowice. | pl_PL |
dc.references | Senge P. M., 2000, Piąta dyscyplina, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Sudoł S., Kożuch B., 2010, Rozszerzyć nauki o zarządzaniu o zarządzanie publiczne jako ich subdyscyplinę, [w:] S. Lachiewicz, B. Nogalski (red.), Osiągnięcia i perspektywy nauk o zarządzaniu, Oficyna Wydawnicza Wolters Kluwer, Warszawa. | pl_PL |
dc.references | Van de Valle S., Hammerschmidt G., 2011, The Impact of the New Public Management: Challenges for Coordination and Cohesion in European Public Sectors, „Halduskultuur – Administrative Culture”, No. 12 (2). | pl_PL |
dc.references | Zollo M., Winter S., 2002, Deliberate Learning and the Evolution of Dynamic Capabilities, „Organization Science”, No. 13 (3). | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.18778/7969-450-1.20 | |