Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-8 z 8
„Teatr ludowy” Romain Rollanda. Między realistycznym teatrem mieszczańskim a Wielką Reformą
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Czas wielkich widowisk. Teatr masowy okresu rewolucji francuskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2011)
Archipelag Marivaux. Wyspa niewolników – Wyspa Rozumu – Kolonia
(Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk, 2017)
Jeu de I’amour et du hazard, the play considered by many to be Marivaux’s best, while using a well-known comedic motif of dressing up (employed, inter alia, in Les Précieuses ridicules byMolière) goes a step further by ...
Absolutyzm i Akademia
(Dialog, 2014-10)
The seventeenth century in France is often regarded as the age of rhetoric - but different writers cultivated different kinds of rhetorical art. One of the main aesthetic disputes of that time – between Ancients and Moderns ...
Marivaux w osiemnastowiecznej Francji i Polsce. Dwa modele recepcji komedii dell'arte
(Instytut Sztuki PAN, Stowarzyszenie Liber Pro Arte, 2014)
The French career of Marivaux’s dramatic work relied to a great extent on the situation of commedia dell’arte in the country — reopening of the official Italian stage in 1716 was not so much meant for the previous triumphs ...
Igrzysko miłości
(Instytut Sztuki PAN, Stowarzyszenie Liber Pro Arte, 2014)
Jeu de I’amour et du hazard, the play considered by many to be Marivaux’s best, while using a well-known comedic motif of dressing up (employed, inter alia, in Les Précieuses ridicules byMolière) goes a step further by ...
Pierre de Marivaux, Wyspa Niewolników (Pierre de Marivaux, L'Île des esclaves), ed. by Piotr Olkusz
(Instytut Sztuki PAN, 2017)
Pierre de Marivaux, L'Île des esclaves - Polish translation published by Dufour (1782), with notes and description, ed. by Piotr Olkusz.
"Fredrage", czyli Fredro w pasażu Marivaux i Musseta
(Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego, 2015)
Description of comedy structures used by Marivaux and 19th century playwrights (especially Fredro and Musset).