Szukaj
Wyświetlanie pozycji 1-6 z 6
Boks intelektualny – książka tradycyjna vs e-book w kontekście globalnego problemu czytelnictwa wśród młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W artykule autorka chciałaby pokazać zalety i wady elektronicznych wydawnictw w kontekście książki tradycyjnej, a więc przybliżyć zagrożenia i szanse związane z egalitaryzacją internetu, poruszyć problem przyszłości ...
Nie taki diabeł straszny jak go malują? Literatura audialna w kontekście szans i zagrożeń dla rozwoju czytelnictwa współczesnej młodzieży
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Wraz z wynalezieniem „grającego pudełka” i wkroczeniem w kolejną epokę komunikowania – erą Marconiego – zrodziła się nowa metoda rozpowszechniania dzieł literackich. Tym samym z jednej strony zaczęto więc ponownie oddziaływać ...
Czytelnik, nawigator, podróżnik? Młody odbiorca literackich hipertekstów
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Bardzo ważnym aspektem współczesnej aktywności literackiej stało się wprowadzenie literatury do przestrzeni wirtualnej. Technika komputerowa bez problemu potrafiła przetworzyć tradycyjne – prozatorskie i poetyckie formy ...
Cyfrowe narzędzia promocji czytelnictwa lektur obowiązkowych na poziomie gimnazjum
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Ogólnopolskie badanie czytelnictwa młodzieży, zrealizowane w 2010 roku, pokazało, że młodzież nieczytająca książek (ani w czasie wolnym, ani w ramach obowiązku szkolnego) stanowiła 14% ogółu polskich piętnastolatków. W ...
O efektach aktywizacji czytelniczej młodych – na przykładzie "fan fiction" i pisania sztafetowego w sieci
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
Internet zadziałał na kulturę czytelniczą jak katalizator, pozwalając wyodrębnić się lub przybrać na sile zjawiskom, które nie ograniczają czytelnika do biernej postawy odbioru literatury lub jej krytyki. Aktywny czytelnik ...
Z lekturą do Internetu – czyli jak (na)uczyć „czytać” e-generację?
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)
W tekście podjęto próbę prezentacji narzędzi internetowych, które mogą pomóc w popularyzowaniu czytelnictwa w gimnazjum. Celem artykułu jest przedstawienie, analiza oraz precyzyjny opis możliwości, jakie dają narzędzia ...