Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorCzyżewski, Marek
dc.date.accessioned2014-04-14T12:04:46Z
dc.date.available2014-04-14T12:04:46Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.citationDer Film als Quelle kommunikativen Wissens und als didaktisches Mittel. Szenenanalyse von Norman Jewisons »In der Hitze der Nacht«, tekst i dyskurs – text und diskurs, nr 3, 2010, s. 99-113pl_PL
dc.identifier.issn1899-0983
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/4206
dc.descriptionFilm jako źródło wiedzy o komunikowaniu i jako środek dydaktyczny. Analiza sceny z filmu „W upalną noc” Normana Jewisona. Scena z filmu „W upalną noc” (tytuł oryginalny „In the Heat of the Night”) z 1967 roku analizowana jest przy użyciu interakcjonistycznego modelu „roboczego porozumienia” McCalla i Simmonsa. Przy tej okazji rozpatrywane są takie zagadnienia ogólne, jak: perspektywa konstrukcjonistyczna w jej interpretatywnej postaci; różnica między wiedzą substancjalną (knowledge about) i proceduralną (knowledge how); relacja między wiedzą potoczną i naukową oraz kwestia porozumienia substancjalnego i porozumienia „roboczego”. W wymiarze praktycznym tekst odnosi się do pytania o skuteczność oddziaływania przekazów antyrasistowskich oraz do sposobów wykorzystania filmu w badaniach społecznych i pracy dydaktycznej.pl_PL
dc.description.abstractEine Szene aus dem Film "In der Hitze der Nacht" (Originaltitel "In the Heat of the Night") von 1967 wird mit Hilfe des interaktionistischen Modells der "Arbeitsübereinstimmung" (working agreement) von McCall and Simmons analysiert. In diesem Kontext werden allgemeine Fragen diskutiert, wie z.B. die nach der Perspektive des interpretativen Konstruktionismus, nach dem Unterschied zwischen dem substantiellen Wissen (knowledge about) und dem prozeduralen Wissen (knowledge how), nach dem Verhältnis zwischen dem Alltagswissen und dem wissenschaftlichen Wissen sowie nach dem Problem der substantiellen Übereinstimmung und der "Arbeitsübereinstimmung". Praktische Aspekte des Textes beziehen sich auf die Fragen der Effektivität von antirassistischen Botschaften und der Verwendung von Filmen in der Sozialforschung und in der Didaktik.pl_PL
dc.language.isodepl_PL
dc.publishertekst i dyskurs – text und diskurspl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectantirassistische Botschaftenpl_PL
dc.subjectKonstruktionismuspl_PL
dc.subject"working agreement"pl_PL
dc.subject"knowledge how"pl_PL
dc.subjectqualitative Analysepl_PL
dc.titleDer Film als Quelle kommunikativen Wissens und als didaktisches Mittel. Szenenanalyse von Norman Jewisons »In der Hitze der Nacht«pl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number99-113pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationZakład Badań Komunikacji Społecznej, Instytut Socjologii, Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, Uniwersytet Łódzkipl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska