dc.contributor.author | Balińska-Grzelak, Aneta | |
dc.date.accessioned | 2015-03-20T08:46:08Z | |
dc.date.available | 2015-03-20T08:46:08Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11089/7371 | |
dc.description.abstract | Praca dotyczy jednego z ważniejszych zagadnień z zakresu organizacji i zarządzania w oświacie. Jest poświęcona określeniu i analizie partycypacji pracowniczej nauczycieli w zmianach w szkołach ponadgimnazjalnych.
Istnieje duża dysproporcja pomiędzy postrzeganiem partycypacji nauczycieli w świetle teorii zarządzania zmianami jako czynnika deklarującego skuteczność ich wprowadzania a praktyką edukacyjną. Celem pracy jest określenie sposobu partycypacji kadry pedagogicznej we wprowadzaniu zmian w szkole oraz uwarunkowań jej wpływu na efektywność procesu zmian w oświacie. Celem pracy jest także ustalenie jaki poziom partycypacji demonstrują nauczyciele wobec zmian wprowadzanych w systemie oświaty na przykładzie szkół ponadgimnazjalnych. Ważne jest zidentyfikowanie istoty i charakteru partycypacji nauczycieli oraz wykazanie wpływu jej intensywności na skuteczność realizacji zmian w szkołach ponadgimnazjalnych. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.subject | szkoły ponadgimnazjalne | pl_PL |
dc.subject | partycypacja pracownicza | pl_PL |
dc.subject | zmiany organizacyjne w systemie edukacji ponadgimnazjalnej | pl_PL |
dc.subject | zarządzanie szkołami ponadgimnazjalnymi | pl_PL |
dc.subject | zarządzanie oświatą | pl_PL |
dc.title | Partycypacyjny styl zarządzania zmianami w systemie edukacji ponadgimnazjalnej – stan i możliwości stosowania | pl_PL |
dc.type | PhD/Doctoral Dissertation | pl_PL |
dc.contributor.authorAffiliation | Uniwersytet Łódzki, Wydział Zarządzania | pl_PL |
dc.dissertation.director | Sikorski, prof. zw. dr hab. Czesław | |