Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authordu Vall, Marta
dc.contributor.authorMajorek, Marta
dc.date.accessioned2015-05-18T12:09:39Z
dc.date.available2015-05-18T12:09:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.isbn978-83-7969-471-6
dc.identifier.issn2391-8551
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/8882
dc.description.abstractIn this paper the authors focus on the crucial change of thinking about what computer really is, and then attempt to determine the essential elements of new games designed specifically for mobile computers. The authors characterize this type of entertainment, which enables them to outline potential scenarios for the development of this technological sphere and its impact on contemporary cultural life.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódźkiegopl_PL
dc.relation.ispartofseriesReplay. The Polish Journal of Game Studies;01/2014
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectgamepl_PL
dc.subjectsmartphonepl_PL
dc.subjectaugmented realitypl_PL
dc.subjectentertainmentpl_PL
dc.titleW stronę nowej kultury gier komputerowych — od komputeryzacji do smartfonizacjipl_PL
dc.title.alternativeTowards a new culture of computer games – from computerisation to smartphonisationpl_PL
dc.typeArticlepl_PL
dc.page.number93-106pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKrakowska Akademia im. Andrzeja Frycza Modrzewskiegopl_PL
dc.contributor.authorBiographicalnotedr Marta du Vall — politolożka, medioznawczyni. Zainteresowania badawcze: nowe media, nieposłuszeństwo obywatelskie i polityka protestu, gender w nauce i innowacjach. Adiunktka w Katedrze Medioznawstwa i Komunikowania Politycznego Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego; członkini Polskiego Towarzystwa Komunikacji Społecznej; mduvall@afm.edu.pl. dr Marta Majorek — absolwentka Politologii oraz Administracji Publicznej UJ, doktor nauk humanistycznych w zakresie nauk o polityce. Zainteresowania badawcze: nowe technologie medialne, polityka społeczna i kulturalna Unii Europejskie, anglosaska filozofia polityki i prawa. Zatrudniona w Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego na stanowisku adiunkta; mmajorek@afm.edu.pl.pl_PL
dc.referencesAntoniak, K., 2013, Grywalizacja, czyli element frajdy w codziennym życiu, http://www.naukaipostep.pl/wiadomosci/grywalizacja-czyli-element-frajdy-w-codziennym-zyciu (28.06.2013).pl_PL
dc.referencesAzuma, R., 1997, A Survey of Augmented Reality, “Presence” 4.pl_PL
dc.referencesDejnak, A., 2012, Rzeczywistość rozszerzona i jej zastosowanie w edukacji, „E-mentor” nr 2 (44) / 2012, http://www.e-mentor.edu.pl/artykul/index/numer/44/id/918 (5.07.2013).pl_PL
dc.referencesdu Vall, M., Majorek, M., 2014, Nowy wymiar RPG. Ingress jako przykład gry opartej na crowdsourcingu i beta testach, Kraków: Jagiellońska Biblioteka Cyfrowa, (w druku).pl_PL
dc.referencesKlopfe, E., Squire, K., Jenkins, H., 2012, Environmental detectives. PDAs as a window into a virtual simulated world, MIT: Cambridge.pl_PL
dc.referencesKlopfer, E., Squire, K., 2008, Environmental Detectives — The Development of an Augmented Reality Platform for Environmental Simulations, “Educational Research Technology & Development”, http://website.education.wisc.edu/kdsquire/tenure-files/08-ETRD-handheld-_Final_.pdf (8.07.2013).pl_PL
dc.referencesLavender, T., Gromala, D., 2012, Portable Presence: Can Mobile Games Be Immersive Games?, http://blogs.sfu.ca/people/tjlavend/wp-content/uploads/2012/09/mobile-immersion.pdf (25.06.2013).pl_PL
dc.referencesLedbetter, J., 2001, Wireless secrets and lies, “The Industry Standard”, http://www.infoworld.com/d/the-industry-standard/all, (27.06.2013).pl_PL
dc.referencesMajchrzak, P., Ogińska-Bulik, N., 2010, Uzależnienie od Internetu, Łódź.pl_PL
dc.referencesMcMahan A., 2003, Immersion, Engagement, and Presence: A Method for Analyzing 3-D Video Games, [w:] M.Wolf, B.Perron (red), The Video Game Theory Reader, New York.pl_PL
dc.referencesMikowska, M., 2013, Marketing mobilny w Polsce 2012/2013, http://jestem.mobi/2013/01/oto-raport-marketing-mobilny-w-polsce-2012–2013/ (5.07.2013).pl_PL
dc.referencesNowakowska-Kutra, A., 2012, „Wejdźmy do interentu” — młodzież pomiędzy realem a wirtualem, [w] A.Kuczyńska, K.Stachura (red), Pomiędzy realnością a wirtualnością. Internet i nowe technologie w życiu codziennym, Gdańsk-Warszawa.pl_PL
dc.referencesPardel, P., 2009, Przegląd ważniejszych zagadnień rozszerzonej rzeczywistości, „Studia Informatica” Volume 30, nr 1(82).pl_PL
dc.referencesPolańska, K, 2002, Ocena zjawiska komputeryzacji w Polsce a gotowość do korzystania z wirtualnych technologii dydaktycznych, [w:] A.Zbierzchowska (red.), Kształcenie ustawiczne w warunkach globalizacji i rozwoju społeczeństwa informacyjnego, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPuder, A., Yoon, I., 2010, Smartphone Cross-Compilation Framework for Multiplayer Online Games, “Mobile, Hybrid, and On-Line Learning”, http://cs.sfsu.edu/~yoon/PUB/elml2010.pdf (8.07.2013).pl_PL
dc.referencesSienkiewicz, P., 2005, Ucieczka od wolności w globalnym społeczeństwie informacyjnym, http://scholar.google.pl/scholar?hl=en&q=eskapizm&btnG=&as_sdt=1%2C5&as_sdtp= (25.06.2013).pl_PL
dc.referencesSpołeczeństwo informacyjne w Polsce. Wyniki badań statystycznych z lat 2006–2010, http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/nts_spolecz_inform_w_polsce_2006–2010.pdf ( 22.06,2013).pl_PL
dc.referencesŚwiątek, P., 2012, Immersja w grach MMO, czyli o „farmieniu expa” słów kilka, „Media i Społeczeństwo” nr 2.pl_PL
dc.referencesWszystko o kodach QR, za: http://www.komputerswiat.pl/jak-to-dziala/2011/06/wszystko-o-kodach-qr.aspx (5.07.2013).pl_PL
dc.referenceshttp://nowymarketing.pl/a/1066,niewielka-swiadomosc-polakow-czym-w-ogole-jest-smartfon-jestesmy-dopiero-na-poczatku-mobilnej-ewolucji (5.07.2013).pl_PL
dc.referenceshttp://www.gryfabularne.pl/ (5.07.2013).pl_PL
dc.referencesWrońska, M., 2013, Dorastanie w środowisku cyfrowym — od immersji, poprzez bezkrytyczną fascynację, do kultury medialnej, http://www.ktime.up.krakow.pl/symp2013/referaty_2013_10/wronska.pdf (15.03.2013).pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail
Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord

Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska
Poza zaznaczonymi wyjątkami, licencja tej pozycji opisana jest jako Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska