Książki/Rozdziały | Books/Chapters: Recent submissions
Now showing items 341-360 of 714
-
Budowanie więzi interpersonalnych w organizacji – podejście narracyjne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Building interpersonal relationship in organization requires a lot of effort and great managers’ skills. The relatively simple methods used in management practice can and should be enforces with more advanced solution. One ... -
Rola i wpływ zewnętrznego pracownika wiedzy na tworzenie przewagi konkurencyjnej w małym przedsiębiorstwie usług szkoleniowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)This chapter presents the results of author’s empirical research, which constitute a proper introduction to the planned research process. The aim of the study was to collect information about training services market, ... -
Kreatywność w pracy coacha w świetle badań własnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Creativity is an integral part of the coaching process, depending on both – the coach and the person coached. The chapter broaches the issue of the creative approach towards coachee, the objective of which is to find and ... -
Rola i miejsce postaw jako element kształtowania kompetencji pracowniczych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Development of competencies is one of the key aspects to building successful organization. Nowadays a high level of competence is no longer the only distinguishing feature of our company from the competition this is why ... -
Zarządzanie wiekiem i intermentoring jako metody dialogu międzypokoleniowego i kontynuacji rozwoju zawodowego pokolenia 50+
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)Today’s organizations constitute the place for cooperation of the employees of different ages. Therefore, the age management is necessary for rational and effective use of human resources. One of its purposes is neutralization ... -
Realizacja procesu komunikacji w doradztwie biznesowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The aim of the chapter is to show and analyse communication methods applied by consultants playing various roles in business consulting. To achieve this goal, first, the consulting process is defined and consultants are ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wybrane role konsultanta w procesie doradczym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014)The aim of the paper is to present selected consultant’s roles, when executing counseling process, depending on his/her skills and customer willingness to participate in counseling. This paper describes two models of the ... -
Znaczenie i skutki budowy wybranych elementów infrastruktury nowoczesnego transportu kolejowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2014) -
Wybrane problemy nowoczesnej infrastruktury transportu drogowego
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Eliminowanie przyczyn wypadków i kolizji w obszarze infrastruktury transportowej logistyki miejskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016) -
Badania marketingowe na użytek decyzji menedżerskich
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Zarządzanie zasobami ludzkimi w klubach sportowych non profit w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Usługi cyfrowe. Perspektywy wdrożenia i akceptacji cyfrowych usług administracji publicznej w Polsce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
Przedsiębiorstwa rodzinne w otoczeniu globalnym. Analiza porównawcza ekspansji międzynarodowej firm rodzinnych i nierodzinnych z rynku NewConnect
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013)The research on international expansion of the family and non-family, young businesses from Alternative Stock Exchange seems to be the first in the world. Theoretically, the results contribute to the discussion on natural ... -
Lojalność pracowników współczesnych organizacji. Istota i elementy składowe
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
E-usługi administracji publicznej w warunkach zarządzania projektami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2013) -
E-komunikacja na rynku usług bankowych. Modele, narzędzia, zastosowanie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2012) -
Kulturowe uwarunkowania innowacyjnego wizerunku organizacji na przykładzie firmy Apple Inc.
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest dokonanie analizy innowacyjnego wizerunku firmy Apple Inc. i pokazanie jaki wpływ na jego kreowanie miała tożsamość organizacji, kultura korporacyjna oraz przywództwo Steve’a Jobsa. W opracowaniu opisane ... -
Wykorzystanie kreatywności w komunikacji marketingowej marek w mediach społecznościowych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019)Celem rozdziału jest pokazanie wpływu wykorzystania kreatywności w komunikacji marketingowej marek w mediach społecznościowych. Został on zrealizowany poprzez analizę wybranych przykładów kampanii realizowanych w mediach ...