Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMikuła, Bogusz
dc.date.accessioned2015-08-18T11:18:39Z
dc.date.available2015-08-18T11:18:39Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationB. Mikuła, Dysfunkcje ograniczające realizację procesów uczenia się organizacji, [w:] Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowska, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2011, s. 131-152.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-545-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/11543
dc.descriptionrozdział z: Dysfunkcje i patologie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, t. 4, red. Z. Janowskapl_PL
dc.description.abstractReferat prezentuje wybrane bariery realizacji procesu uczenia się organizacji. Ich charakterystykę przeprowadzono dzieląc je na bariery leżące po stronie człowieka i organizacji. Wśród pierwszych przedstawiono: opory wobec zmian, wyłączanie słuchania i słuchanie wybiórcze, niedostatek wiedzy, niski poziom motywacji wewnętrznej, dominację motywacji wzmocnienia i utrzymania władzy oraz kompleks zagrożonego stanowiska. W ramach grupy drugiej omówiono: brak określenia lub znajomości przez pracowników strategii i wizji wiedzy, nie sprzyjającą uczeniu się kulturę organizacyjną, ograniczony model konwersji wiedzy w przedsiębiorstwie, mechanistyczną strukturę organizacyjną, brak partycypacji pracowniczej i zagrożenia związane z pracą grupową, tworzącą granice między ludźmi organizację przestrzeni pracy. Druga część opracowania przedstawia wyniki badań empirycznych dotyczących występowania barier realizacji procesów organizacyjnego uczenia się w praktyce polskich organizacji.pl_PL
dc.description.abstractThe lecture presents particular obstacles in realization the enterprise's organizational learning process. These obstacles have been divided into two groups: those concerning human and those concerning organization. The defiance’s against changes, the elimination of listening and only the selective listening, lack of knowledge, the low level of inner motivation, the domination of intensive motivation and authority upholding, and the complex of threatened office are all among the former ones. And among the latest are: the lack of definition or knowledge of the strategy and the vision of knowledge, non-learning-favor organizational culture, the limited type of nowledge conversion in the organization, the automatically organizational structure, the lack of employees; participation and the threat of group working that creates the bounds between people. The second part of the paper presents the results of empirical researches concerning obstacles occurring in realization of organizational learning processes in practice of Polish organizations.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.titleDysfunkcje ograniczające realizację procesów uczenia się organizacjipl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.page.number[131]-152pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationUniwersytet Ekonomiczny w Krakowiepl_PL
dc.referencesAdamiec M., Kożusznik B. [2000], Zarządzanie zasobami ludzkimi. Aktor - kreator - inspirator, ARKADE, Kraków.pl_PL
dc.referencesAntal A.B., Lendhardt U., Rosenbrock R. [2001], Barriers to Organizational Learning, [w:] Dierkes A., Antol A.B., Child J., Nonaka I. (ed.), Handbook of Organizational Learning and Knowledge, Oxford University Press, New York.pl_PL
dc.referencesBarner R. [1996], The New Millennium Workplace: Seven Changes That Will Challenge Managers ─ And Workers, „The Futurist” Mar/Apr.pl_PL
dc.referencesBrilman J. [2002], Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBugdol M. [2006], Wartości organizacyjne. Szkice z teorii organizacji i zarządzania, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków.pl_PL
dc.referencesFinger M., Brand S.B. [1999], The Concept of the ‘Learning Organization’ Applied to the Transformation of the Public Sector, [w:] Easterby-Smith M., Araujo L., Burgoyne J. (ed.), Organizational Learning and Learning Organization. Developments in Theory and Practice, Sage Publications, London.pl_PL
dc.referencesJashapara A. [2006], Zarządzanie wiedzą, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesKim D.H. [1993], The Link between Individual and Organisational Learning, „Slogan Management Review”, No 35/1.Kim D.H. [1993], The Link between Individual and Organisational Learning, „Slogan Management Review”, No 35/1.pl_PL
dc.referencesLassey P. [1998], Developing a Learning Organization, Kogan Page, London.pl_PL
dc.referencesLaszczak M. [1999], Patologie w organizacji. Mechanizmy powstawania. Zwalczanie. Zapobieganie, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesMikuła B. [2006], Organizacje oparte na wiedzy, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków.pl_PL
dc.referencesMorgan G. [1997], Obrazy organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNonaka I., Takeuchi H. [2000], Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesNonaka I., Toyama R., Konno T. [2000], SECI, Ba and Leadership: a Unified Model of Dynamic Knowledge Creation, „Long Range Planning”, Vol. 33.pl_PL
dc.referencesStańczyk-Hugiet E. [2005], Organizacja ucząca się, [w:] Krupski R. (red.), Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWinkler R. [2005], Zmiany w organizacji, [w:] Potocki A. (red.), Zachowania organizacyjne. Wybrane zagadnienia, Difin, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZaliwski A. [2000], Korporacyjne bazy wiedzy, PWE, Warszawa.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord