Wydział Zarządzania | Faculty of Management: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 897
-
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30) -
Relacje w organizacji: Podręcznik menedżera
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30)Czy można opracować instrukcję obsługi człowieka? Można spróbować, ale liczba oraz złożoność mechanizmów, które wpływają na ludzkie zachowania jest olbrzymia. Nie da się ich zaprezentować w formie algorytmu. Zachowania ... -
Zarządzanie zmianą, czyli jak radzić sobie ze zmianą z perspektywy organizacji i jednostki
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30) -
Zarządzanie wiekiem, zarządzanie pokoleniami – czyli jak efektywnie kierować zespołem wielopokoleniowym
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30) -
My i Oni, czyli jak wygląda świat przez kulturowe okulary
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30) -
Znaczenie kultury organizacyjnej w budowaniu relacji społecznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2016-12-30) -
System zintegrowanego planowania rozwoju w warunkach polskich: Założenia – zasady kierunkowe – koncepcja
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2024-01-12)Praca podejmuje zagadnienia integracji planowania przestrzennego i planowania rozwoju, w kontekście postulatów wprowadzenia w Polsce systemowych reform usprawniających procedury zarządzania rozwojem przez administrację ... -
Efektywność i ryzyko polskiego rynku funduszy inwestycyjnych w świetle zmian warunków funkcjonowania funduszy emerytalnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-12-30)Istotny wzrost długości życia i spadek dzietności spowodowały odwrócenie piramidy demograficznej w wielu krajach, w tym również w Polsce. Systemy emerytalne nie są zatem w stanie zagwarantować odpowiedniego poziomu życia ... -
Cross-cultural differences in shopper attitudes to olfactory marketing: Poland vs. India
(2025)This PhD thesis significantly emphasizes the conscious and semi-conscious consumer experiences within retail environments. It investigates the intricate influence of olfactory marketing on consumer decision-making across ... -
Corporate Digital Responsibility: Istota i raportowanie
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-08-26)Zrównoważony rozwój i cyfryzacja to dwa najważniejsze globalne trendy ostatnich kilku lat. Choć cyfryzacja ma ogromny potencjał wspierania zrównoważonego rozwoju, może jednak generować nowe wyzwania w tym zakresie. Niezbędne ... -
Natura przedsiębiorczego podejmowania decyzji w warunkach niepewności
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-08-20)Współczesne otoczenie rynkowe charakteryzuje się wysokim poziomem niepewności: ekonomicznej, społecznej, technologicznej czy politycznej, co wymusza na przedsiębiorcach elastyczne podejście do podejmowania decyzji. W ... -
Transformacja cyfrowa w teorii i praktyce
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-06-27)Każda nowa technologia stawia przed organizacjami podobne pytania: jakie kluczowe czynniki decydują o sukcesie jej wdrożenia, jakie ryzyka i bariery temu towarzyszą, jak ocenić efektywność cyfrowej zmiany? Autor monografii ... -
Narodowe kultury biznesowe i korporacyjne Polski i Ukrainy: Czynniki doskonalenia i integracja międzynarodowa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-12-30)Znaczna część monografii została opracowana w kontekście realizacji przez autorów złożonego projektu badawczego o temacie: „Narodowe kultury biznesowe Polski i Ukrainy: doskonalenie naukowych i praktycznych podstaw współpracy ... -
Dostawca w procesie rozwoju produktu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2022-11-17)The aim of the monograph is to systematize the current knowledge on the supplier involvement in product development (SIPD) and to deepen it the light of key challenges for the management of contemporary supply chains. There ... -
Rozwiązania zarządcze dla administracji publicznej w dobie kryzysu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-05-30)Administracja publiczna stoi w obliczu dynamicznych wyzwań, a sytuacje kryzysowe, takie jak pandemia COVID-19, wymagają od instytucji państwowych i samorządowych elastyczności, innowacyjności oraz skutecznych metod ... -
Rozwój i doskonalenie umiejętności negocjacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020-05-25)Publikacja stanowi kompendium wiedzy z zakresu negocjacji, komunikacji interpersonalnej oraz wywierania wpływu na ludzi. Autorka zachęca czytelników do zgłębiania tajników sztuki negocjacji – w przystępny sposób prezentuje ... -
Wybrane zagadnienia opiniowania sądowo-informatycznego
(Polskie Towarzystwo Informatyczne, 2014)Monografia poświęcona jest opiniodawczej roli informatyki realizowanej na potrzeby wymiaru sprawiedliwości, w szczególności zagadnieniom dotyczącym metodologicznych uwarunkowań pracy biegłego informatyka oraz specyfice ... -
Wybrane metody ilościowe w finansach
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2023-10-12)Zaawansowane analizy finansowe wymagają stosowania adekwatnych metod ilościowych. Dlatego w monografii omówiono wybrane zagadnienia statystyki opisowej i matematycznej, modelowania ekonometrycznego i wielowymiarowej analizy ... -
Rola zarządzania kontraktami w rozwoju relacji z dostawcami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2025-03-11)Otoczenie gospodarcze i warunki funkcjonowania łańcuchów dostaw ulegają ciągłym przeobrażeniom, co znajduje odzwierciedlenie w sytuacji rynkowej i działalności przedsiębiorstw. W obliczu zmieniających się reguł konkurencji ... -
Rola interesariuszy w zarządzaniu projektem w fazie inicjacyjno-koncepcyjnej
(2024)Temat rozprawy osadzony jest w spektrum zarządzania interesariuszami w fazie inicjacyjno-koncepcyjnej projektu – czyli na etapie wizji, jeszcze przed zdefiniowaniem celów projektu. Pomimo istnienia wielu opracowań na temat ...