Wydział Zarządzania | Faculty of Management: Ostatnio dodane
Wyświetlanie pozycji 301-320 z 869
-
Metoda wielokryterialnej analizy porównawczej systemów oceny kompetencji kadry menedżerskiej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest przedstawienie przykładu zastosowania idei wielokryterialnej analizy porównawczej w praktyce ewaluacji systemów oceny kompetencji kadry menedżerskiej. W opracowaniu zaprezentowano założenia wielokryterialnej ... -
Porównywalność w badaniach zjawiska oportunizmu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The article is a review and based on the study of practices used to measure opportunism. The targeted selection was used in this paper. The purpose of the paper is to present the tools for measuring the phenomenon of ... -
Modele sukcesji zarządzania w przedsiębiorstwach rodzinnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)One of the most important key factors for the development and growth of family businesses is the planning and implementation of management succession. This demanding and complicated process in the vast majority of cases ... -
Wpływ cech przedsiębiorcy na kształtowanie dynamicznych zdolności przedsiębiorstw w działalności międzynarodowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)More and more companies are undertaking strategic changes and deciding to conduct international activities related to servicing foreign customers, international cooperation or solely obtaining foreign raw materials. This ... -
Strategiczni myśliciele w świetle przeglądu literatury i studiów biograficznych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The main goal of the research was to present fundamental conceptualisations of strategic thinking and strategic thinkers. A thorough literature review led to conceptual conclusions with regards to the understanding of ... -
Internacjonalizacja firm w Polsce z sektora mikro i małych przedsiębiorstw – istota, formy, sposoby
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W opracowaniu przedstawiono wybrane zagadnienia dotyczące sposobów i form internacjonalizacji mikro i małych przedsiębiorstw w Polsce. Zawarto wyniki badań wykonanych w latach 2013–2018 na ostatecznej próbie 105 dobranych ... -
Metoda SCAMPER jako skuteczne narzędzie projektowania innowacyjnych rozwiązań organizacyjnych
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest szczegółowa charakterystyka założeń i etapów postępowania stosunkowo słabo rozpoznanej w Polsce metody SCAMPER oraz analiza przykładów jej wykorzystania w rozwiązywaniu problemów organizacyjnych. W ... -
Optymalizacja rozmieszczenia stanowisk w komórce U-kształtnej z zastosowaniem programowania sieciowego i metody trójkątów Schmigalli
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Rozmieszczenie stanowisk roboczych ma istotne znaczenie z punktu widzenia kosztów i czasu realizacji procesów produkcyjnych. Obecnie istnieje zarówno szereg modeli rozmieszczenia, jak i metod jego optymalizacji. Jednym z ... -
Integracja podejść lean i agile w zarządzaniu łańcuchem dostaw
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem rozdziału jest przedstawienie możliwości integracji podejść lean i agile w zarządzaniu łańcuchem dostaw. Na wstępie dokonano charakterystyki pojęć łańcucha dostaw i zarządzania łańcuchem dostaw. W dalszej kolejności ... -
Metody etatyzacji jako instrument racjonalizacji zatrudnienia w podsystemie zarządzania na przykładzie przedsiębiorstwa użyteczności publicznej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)W opracowaniu przedstawiono istotę i funkcje etatyzacji w podsystemie zarządzania przedsiębiorstwa. Omówiono klasyfikację metod ustalania obsad osobowych w sferze zarządzania. Scharakteryzowano istotę i tok postępowania ... -
Wstęp
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020) -
Model transformacyjno‑systemowy zarządzania wymiarem strategicznym przedsiębiorstwa w aspekcie dyfuzji kultury organizacji
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Today, one of the important areas of change is the process of adaptation in the field of organizational culture. The reason for this is the observed phenomenon of diffusion of cultures, which results from the confrontation ... -
Konkurencyjność widziana przez pryzmat kultury organizacyjnej przedsiębiorstw – studium teoretyczne
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The problem of competitiveness is a great challenge not only for the business practice of enterprises but also for management and quality sciences. Competitiveness is an inseparable element (factor) related to achieving ... -
Otwarte formułowanie strategii z wykorzystaniem kolektywnej inteligencji przedsiębiorstwa
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)The issues discussed in the article concern contemporary challenges in the area of strategic management, and in particular the issue of strategic openness, manifested, inter alia, in the process of formulating the strategy, ... -
Zarządzanie strategiczne w dobie cyfrowej gospodarki sieciowej
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020) -
Od teorii systemów do teorii złożoności – o różnorodności metod zarządzania organizacjami
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Praktyka zarządzania jest podatna na mody z powodu chęci i potrzeb ciągłego doskonalenia się i utrzymania przewagi konkurencyjnej. Takie podejście pociąga za sobą nieustanne pragnienie innowacji, a teoria złożoności stała ... -
Dylematy etyczne w pracach badawczych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)Celem opracowania jest identyfikacja, ocena i klasyfikacja dylematów etycznych występujących w pracach badawczych prowadzonych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu. Na podstawie przeglądu literatury oraz doświadczeń własnych ... -
Transfer technologii w przedsiębiorstwach przemysłu przetwórstwa spożywczego - uwarunkowania, modele
(2020-09-24)Przedmiotem dysertacji jest proces transferu technologii w przedsiębiorstwach przemysłu spożywczego. Inspiracją do podjęcia badań będących przedmiotem tej pracy było przeświadczenie, że transfer technologii jest głównym ... -
Interfejs marketingowo-finansowy w analityce marketingowej. Teoria i praktyka
(Wydawnictwo SIZ, 2018)Rozwój i nowe koncepcje myślenia strategicznego oraz zmiany roli marketingu do prowadziły do powstania marketingu wartości oraz do coraz szerszego zastosowa nia analityki marketingowej. Skłoniło to autorkę niniejszego ... -
The Entrepreneurial University: Conceptualisation, Models and Challenges for Operationalisation of the Concept
(Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2020)There is a growing global need for entrepreneurs from technological, social, cultural and economic backgrounds to launch new ventures and engage in innovative business activities. Significant challenges in economy and ...