Show simple item record

dc.contributor.authorDębska, Beata
dc.contributor.authorNykiel, Joanna
dc.contributor.authorJuźwiak, Magdalena
dc.date.accessioned2015-11-24T10:03:25Z
dc.date.available2015-11-24T10:03:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationB. Dębska, J. Nykiel, M. Juźwiak, Promocja miasta na przykładzie Łodzi – założenia, realizacja, efekty, [w:] Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków, red. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 131–142.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7969-716-8
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/14255
dc.descriptionPrezentowana publikacja „Wybrane problemy zarządzania i finansów - studia przypadków” zawiera 14 studiów przypadku (case study) z zarządzania i finansów. Studium przypadku jest to opis badanego obiektu (zjawiska, procesów) w określonych warunkach, miejscu i czasie. Współcześnie jedną z głównych metod wykorzystywanych w naukach o zarządzaniu jest właśnie metoda case study, a w USA i Wielkiej Brytanii jest to metoda wręcz dominująca. Polega ona na analizowaniu i omawianiu prawdziwych (lub prawdopodobnych) sytuacji, uczy podejmowania decyzji gospodarczych w konkretnych uwarunkowaniach i konsekwencji tych decyzji dla przedsiębiorstwa. Głównym celem stawianym publikacji jest uzupełnienie luki na rynku wydawniczym w zakresie zwartych pozycji zawierających studia przypadków z obszaru nauk o zarządzaniu i finansach. W literaturze fachowej możemy spotkać się tylko z kilkoma publikacjami o zasięgu ogólnokrajowym, a także z nielicznymi publikacjami wydanymi przez wydawnictwa o zasięgu lokalnym przed prawie dziesięcioma laty. Zaprezentowane przypadki można pogrupować według problemów, jakich dotyczą. Pierwsza grupa odnosi się do zagadnień zarządzania strategicznego i marketingowego. Kolejne dotyczą zarządzania i rachunkowości w przedsiębiorstwie. Następna grupa omawia problemy zarządzania personelem, a ostatnia koncentruje się na problemach zarządzania miastem, regionem i w administracji publicznej. Autorzy wyrażają przekonanie, że prezentowana publikacja, zawierająca studia przypadków opisujące rzeczywiste sytuacje gospodarcze i przedsiębiorstwa, będzie wykorzystywana w procesie nauczania w wyższych szkołach w Polsce na kierunkach ekonomicznych i zarządzania.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Wybrane problemy zarządzania i finansów. Studia przypadków”, red. W. Grzegorczyk, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titlePromocja miasta na przykładzie Łodzi – założenia, realizacja, efektypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[131]-142pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Rachunkowości, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Rachunkowości, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Zarządzania Miastem i Regionem, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-7969-717-5
dc.referencesInstytut Badań nad Gospodarką Rynkową: http://www.ibngr.pl/ [dostęp: 7.01.2015].pl_PL
dc.referencesKreatywna Łódź: http://www.kreatywna.lodz.pl/page/14,glowne-zalozenia.html [dostęp: 7.01.2015].pl_PL
dc.referencesPolska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych: http://www.paiz.gov.pl/pl [dostęp: 7.01.2015].pl_PL
dc.referencesRaport na temat wielkich miast Polski: https://www.pwc.pl/pl/sektor-publiczny/raporty_lodz-pol.pdf [dostęp: 7.01.2015].pl_PL
dc.referencesStrategia marki i promocji miasta Łódź na lata 2010–2016: http://www.kreatywna.lodz.pl/data/data-Publicator/strategia_zarzadzania_marka_lodz_na_lata.pdf [dostęp: 7.01.2015].pl_PL
dc.referencesStrategia rozwoju ulicy Piotrkowskiej w Łodzi na lata 2009–2020: http://bip.uml.lodz.pl/_plik.php?id=18028 [dostęp: 7.01.2015].pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record