Search
Now showing items 1-10 of 12
Świadomość produktów bankowych w wybranych grupach społecznych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Kwestia rzekomego braku wiedzy na temat produktów bankowych i mechanizmu ich działania jest podawana bardzo często za przyczynę wielu błędnych decyzji, związanych z zarządzaniem własnymi środkami pieniężnymi przez klientów ...
Rola doradcy finansowego w zapewnieniu skutecznej ochrony konsumenta na rynku usług finansowych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Celem artykułu jest prezentacja współczesnego modelu ochrony konsumenta wraz z jego założeniami oraz wskazanie problemów w praktycznej realizacji ochrony konsumenta zgodnie z tym modelem. Odpowiedzią na te problemy może ...
Pozasądowe rozwiązywanie sporów z podmiotem rynku finansowego, jako element ochrony konsumenta
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Tematem rozważań w niniejszym artykule jest problematyka ochrony konsumenta oraz in-strumentów mu przysługujących, zapewnionych przez ustawodawcę. Autor zbadał w szczególności problematykę pozasądowego rozwiązywania sporu ...
Znaczenie wiedzy finansowej w procesie zarządzania finansami osobistymi
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Celem niniejszego artykułu jest wykazanie niskiego poziomu wiedzy finansowej wśród Po-laków mieszkających w największych polskich miastach. Ponadto na podstawie zrealizowanych badań ankietowych podjęto próbę weryfikacji ...
Pozycja i ochrona seniorów na rynku bankowości detalicznej w perspektywie zrównoważonych finansów
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
W niniejszym artykule seniorzy zostają przedstawieni jako nowy i odrębny segment klientów na rynku bankowości detalicznej, którym mogą się stać w niedalekiej przyszłości. To ogólne założenie prowadzi do zdefiniowania ...
Рrotection of the rights of individual depositors in Ukrainian banking market
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
The complex analysis of deposit operations of individuals in Ukraine was realized. The national legal norms of protection the rights of investors – individuals were investigated. Also the proposals were developed for the ...
Ochrona interesu klienta jako wartość dodana zarządzania bankiem, zgodnie z koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Wymagający, doinformowany, zmienny i niecierpliwy klient banku stanowi duże wyzwanie dla organizacji. Tworzenie pakietu korzyści gwarantujących trwałe relacje pomiędzy klientem i bankiem, wymusza nowe podejście do koncepcji ...
Znaczenie definicji biedy w wyznaczaniu granicy ubóstwa
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Artykuł ten ma na celu zaprezentowanie klasycznych sposobów wyznaczania granicy ubóstwa oraz porównanie ich z szerszymi koncepcjami wielowymiarowego zagadnienia, którym jest bieda i wykluczenie społeczne. Wybór konkretnej ...
Ochrona niezamożnych konsumentów na rynku usług finansowych
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)
Opracowanie stanowi próbę odpowiedzi na pytanie, czy ochrona osób niezamożnych na rynku usług finansowych powinna być realizowana odrębnie w stosunku do powszechnie obowiązujących zasad oraz jakie elementy powinna obejmować ...
Od redakcji
(Wydział Ekonomiczno-Socjologiczny, 2016)