Show simple item record

dc.contributor.authorCzajor, Przemysław
dc.date.accessioned2016-04-28T08:48:08Z
dc.date.available2016-04-28T08:48:08Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.citationP. Czajor, Wpływ instrumentów pochodnych i rachunkowości zabezpieczeń na wartość przedsiębiorstwa dla akcjonariuszy, [w:] Rachunkowość w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa, red. I. Sobańska, T. Wnuk-Pel, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009, s. 61-82.pl_PL
dc.identifier.isbn978-83-7525-263-7
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/17902
dc.description.sponsorshipSTOWARZYSZENIE KSIĘGOWYCH W POLSCE ZARZĄD GŁÓWNY W WARSZAWIE ODDZIAŁ OKRĘGOWY W ŁODZI ul. Narutowicza 35, 90-125 Łódź tel. 042-631-95-23, 042-631-95-29, fax 042-630-26-37 www.skwp-lodz.pl, biuro@skwp-lodz.plpl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof"Rachunkowość w procesie tworzenia wartości przedsiębiorstwa", red. I. Sobańska, T. Wnuk-Pel, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009;
dc.subjectrachunkowośćpl_PL
dc.subjectrachunkowość zabezpieczeńpl_PL
dc.subjectwartość przedsiębiorstwapl_PL
dc.titleWpływ instrumentów pochodnych i rachunkowości zabezpieczeń na wartość przedsiębiorstwa dla akcjonariuszypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2009pl_PL
dc.page.number61-82pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationKatedra Rachunkowości, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzkipl_PL
dc.referencesBacidore J. M., Boquist J. A., Milbourn T., Thakor A. V. (1997), The Search for the Best Financial Performance Measure, „Financial Analyst Journal”, 53, 3,pl_PL
dc.referencesBiddle G. C., Bowen R. M., Wallace J. S. (1997), Does EVA Beat Earnings? Evidence on Associations with Stock Returns and Firm Values, „Journal of Accounting & Economics”, 24.pl_PL
dc.referencesBiddle G. C., Bowen R. M., Wallace J. S. (1999), Evidence on EVA®, „Journal of Applied Corporate Finance”, 12, 2, Summer.pl_PL
dc.referencesBlack A., Wright P., Bachman J. E. (2000), W poszukiwaniu wartości dla akcjonariuszy, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.pl_PL
dc.referencesBorowiecki R., Jaki A., Kaczmarek J. (1998), Metody i procedury wyceny przedsiębiorstw i ich majątku, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.referencesBrohawn D. K. (1997), Value-Based Management: A Framework for Equity and Efficiency in the Workplace, Scarecrow Press and The ESOP Association, www.cesj.orgpl_PL
dc.referencesCopeland T., Koller T., Murrin J. (2000), Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies, John Wiley & Sons Inc, New York.pl_PL
dc.referencesCwynar A., Cwynar W. (2002), Zarządzanie wartością spółki kapitałowej. Koncepcje, systemy, narzędzia, FRRwP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCwynar A., Cwynar W. (2007), Mierniki kreowanej wartości spółki kapitałowej, [w:]pl_PL
dc.referencesA. Szablewski, R. Tuzimek (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesCzajor P. (2008), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a zarządzanie ryzykiem – sygnalizacja problemu, „Zeszyty Teoretyczne Rachunkowości”, 98, 48 (Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Rada Naukowa, Warszawa).pl_PL
dc.referencesDamodaran A. (1996), Investment Valuation. Tools and Techniques for Determining the Value of any Assets, John Wiley & Sons.pl_PL
dc.referencesVilliers J. de (1997), The Distortions in Economic Value Added (EVA) Caused by Inflation, „Journal of Economics and Business”, 49, 3.pl_PL
dc.referencesDrucker P. (1992), The New Society of Organizations, „Harvard Business Review”, September– October.pl_PL
dc.referencesDrucker P. (1998), The Information Executives Truly Need to Know, „Harvard Business Review on Measuring Corporate Performance”, Harvard Business School Press, Boston.pl_PL
dc.referencesDudycz T. (2005), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesEhrbar A. (2000), Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, WIG-Press, Warszawa.pl_PL
dc.referencesFernandez P. (2001), A Definition of Shareholder Value Creation, April 26, www.ssrn.com.pl_PL
dc.referencesHerman A., Szablewski A. (1999), Orientacja na wzrost wartości współczesnego przedsiębiorstwa, [w:] A.Herman, A.Szablewski (red.), Zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesIAS 39: Financial Instruments: Recognition and Measurement (2008), IASB, Bound Volume, London.pl_PL
dc.referencesInside the Mind of the CEO in Belgium (2000), PriceWaterhouseCoopers (www.pwc.com).pl_PL
dc.referencesJaki A. (2000), Wycena przedsiębiorstwa – pomiar i ocena wartości, Zakamycze, Kraków.pl_PL
dc.referencesJalbert T., Landry S. (2003), Which Performance Measurement Is Best for Your Company?, „Management Accounting Quarterly”, Spring, 4, 3.pl_PL
dc.referencesKamela-Sowińska A. (2006), Wycena przedsiębiorstw i ich mienia, WSHiR w Poznaniu, Poznań.pl_PL
dc.referencesKnight J. A. (1998), Value Based Management. Developing a Systematic Approach to Creating Shareholder Value, McGraw-Hill, New York.pl_PL
dc.referencesMączyńska E. (2005), Wycena przedsiębiorstw. Zasady, procedury, metody, SKwP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarshall A. (1890), Principles of Economics. Vol. 1, MacMillan, New York.pl_PL
dc.referencesMelich M. (2007), Wycena wartości firmy, [w:] A. Szablewski, R. Tuzimek, (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMichalski M. (2001), Zarządzanie przez wartość. Firma z perspektywy interesów właścicielskich, WIG-Press, Warszawa.pl_PL
dc.referencesModigliani F., Miller M. H. (1963), Corporate Income Taxes and the Cost of Capital: A Correction, American Economic Review, 53, 3.pl_PL
dc.referencesMyers R. B. (1996), The Metric Wars, „CFO: The Magazine for Chief Financial Officers”, 12, October.pl_PL
dc.referencesNew Perspectives on Value Creation – A Study of the Worlds Top Performers 2000 (2000), BCG Report.pl_PL
dc.referencesOlsen E. (2002), VBM Strategies an Investor Can Love, „Journal of Business Strategy” November/ December.pl_PL
dc.referencesRamirez J. (2007), Accounting for derivatives. Advanced Hedging under IFRS, John Wiley & Sons, Chichester (England).pl_PL
dc.referencesRappaport A. (1979a), Measuring company growth capacity during inflation, „Harvard Business Review”, January–February.pl_PL
dc.referencesRappaport A. (1979), Strategic Analysis for More Profitable Acquisitions, Harvard Business Review, July–August.pl_PL
dc.referencesRappaport A. (1981), Selecting strategies that create shareholder value, “Harvard Business Review”, May-June 1981.pl_PL
dc.referencesRappaport A. (1986), Creating Shareholder Value, Free Press, New Yorkpl_PL
dc.referencesRappaport A. (1999), Wartość dla akcjonariuszy. Poradnik menedżera i inwestora, WIGPress, Warszawa.pl_PL
dc.referencesRozporządzenie Ministra Finansów z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie szczegółowych zasad uznawania, metod wyceny, zakresu ujawniania i sposobu prezentacji instrumentów finansowych (2001) (DzU, nr 149, poz. 1674, z późn. zm.pl_PL
dc.referencesScarlett B., (1997), Value Based Management, CIMA Publishing, London. Measuring and Managing Shareholder Value Creation (1997), Institute of Management Accountants, Montvale, NJ.pl_PL
dc.referencesSternJ. M. (2000), Przedmowa, [w:] A. Ehrbar, EVA – Strategia tworzenia wartości przedsiębiorstwa, WIG-Press, Warszawa.pl_PL
dc.referencesStewart III G. B. (1991), The Quest for Value. The EVA™ Managerial Guide, HarperBusiness, New York.pl_PL
dc.referencesSzablewski A. (2004), Maksymalizacja wartości a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa, [w:] A. Szablewski, R. Tuzimek (red.), Wycena i zarządzanie wartością firmy, Poltext, Warszawa 2004, s. 30–32.pl_PL
dc.referencesSzczepankowski P. (2007), Wycena i zarządzanie wartością przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesUrbanek G. (2007), Pomiar kapitału intelektualnego i aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Wydawnictwo UŁ, Łódź.pl_PL
dc.referencesWalińska E., Urbanek P. (2004), Wartość bilansowa przedsiębiorstwa – miara tylko księgowa czy nośnik wartości dla inwestora, [w:] J. Bieliński (red.), Zarządzanie wartością przedsiębiorstwa a alokacja kapitału, CeDeWu, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWeissenrieder F. (1997), Value Based Management: Economic Value Added or Cash Value Added?, Gothenburg Studies in Financial Ecnomics, Study No. 1997:3, www.anelda.com.pl_PL
dc.referencesWeissenrieder F., Ottosson E. (1996), CVA, Cash Value Added – a new method for measuring financial performance, Gothenburg Studies in Financial Economics, Study No. 1996:1, www.anelda.com.pl_PL
dc.referencesZadora H. (2005), Wycena przedsiębiorstw w teorii i praktyce, SKwP, Warszawa.pl_PL
dc.referencesZarzecki D. (1999), Metody wyceny przedsiębiorstw, FRRwP, Warszawa.pl_PL


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record