Pokaż uproszczony rekord

dc.contributor.authorMikołajuk, Lidia
dc.contributor.authorGoszczyńska, Agnieszka
dc.contributor.editorSkórka, Stanisław
dc.contributor.editorRogoż, Michał
dc.date.accessioned2016-05-17T09:41:53Z
dc.date.available2016-05-17T09:41:53Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.isbn978-83-7271-974-4
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18094
dc.description.abstractNew quality of scientific communication processes is based on the development of e-resources. Libraries need to evolve and prepare to be creative, as ways of access and use of information are changing and will continue to change. Academic libraries are a very important component of the research process in their institutions and beyond. They play key roles in terms of information access. These roles include collection development, managing subscription budgets, providing advice on information access, managing institutional collections, and reporting on usage of resources and services. This case study shows that libraries can play an essential role in explaining open access to researches by promoting OA self-archiving, OA journal publishing and hosting institutional repositories.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowiepl_PL
dc.relation.ispartofBibliotekarz 2.0. Nowe technologie. Nowe wyzwania. Red. S. Skórka, M.Rogoż, Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2016;
dc.subjectOpen Accesspl_PL
dc.subjectacademic librariespl_PL
dc.subjectinstitutional repositoriespl_PL
dc.subjectThe University of Lodz Repositorypl_PL
dc.titleRola biblioteki akademickiej w procesie otwierania nauki na przykładzie funkcjonowania Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.title.alternativeThe role of an academic library in opening up science. The University of Lodz Repository – case studypl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Wydawnictwo Naukowe UO, Kraków 2016pl_PL
dc.page.number178-189pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationBiblioteka Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.referencesAgregator Ceon, 2013 [dostęp: 26.07.2013], http://agregator.ceon.pl/Welcome.action.pl_PL
dc.referencesBednarek-Michalska B., 2011, Rola bibliotek naukowych we wdrażaniu rozwiązań otwartych. Repozytorium Open Access – model dla uczelni. In E-LIS [dostęp: 26.07.2013], http:// eprints.rclis.org/17292/.pl_PL
dc.referencesBrzozowska A., 2011, Otwarte zasoby wiedzy na przykładzie łódzkich jednostek naukowych ze szczególnym uwzględnieniem Uniwersytetu Łódzkiego. In E-LIS [dostęp: 26.07.2013], http://eprints.rclis.org/17301/.pl_PL
dc.referencesBudapeszteńska inicjatywa otwartego dostępu do wiedzy po dziesięciu latach: ustawienie domyślne – otwartość. In Budapest Open Access Initiative, 2012 [dostęp: 26.07.2013], http:// www.opensocietyfoundations.org/openaccess/boai-10-translations/polish.pl_PL
dc.referencesCrow R., 2002, The case for institutional repositories; a SPARC Position Paper [dostęp: 26.07.2013], http://www.sparc.arl.org/sites/default/files/instrepo.pdf.pl_PL
dc.referencesThe current state of Open Access repository interoperability (2012), 2012 [dostęp: 26.07.2013], http://www.coar-repositories.org/files/COAR-Current-State-of-Open-Access-Repository- Interoperability-26-10-2012.pdf.pl_PL
dc.referencesDriver [Networking European Scientific Repositories], 2013 [dostęp: 26.07.2013], http:// search.driver.research-infrastructures.eu/Welcome.action.pl_PL
dc.referencesGoszczyńska A., Mikołajuk L., 2012, Kurs na otwartą naukę, „Kronika. Pismo Uniwersytetu Łódzkiego”, nr 4/5, s. 24–25 [dostęp: 26.07.2013], http://spoti.pl/unilodz.pl_PL
dc.referencesHofmokl J. [et al.], 2009, Przewodnik po otwartej nauce [dostęp: 26.07.2013], http://otwartanauka. pl/wp-content/uploads/2010/01/przewodnik-po-otwartej-nauce.pdf.pl_PL
dc.referencesKilka słów o Repozytorium UŁ. In Repozytorium Uniwersytetu Łódzkiego, 2013 [dostęp: 26.07.2013], http://repozytorium.uni.lodz.pl:8080/RepoInfo/infoRUL.html?info.pl_PL
dc.referencesPieniądz A., 2013, Otwartość w nauce: nie tylko Open Access, „Uniwersytet Warszawski: Pismo Uczelni”, [nr] 2 [dostęp: 26.07.2013], http://pismo-uczelni.uw.edu.pl/opinie.pl_PL
dc.referencesSzprot J., 2013 Otwieranie nauki w Polsce: III Międzynarodowa Konferencja Open Access Otwarta Nauka i Edukacja [dostęp: 26.07.2013], http://www.nowyebib.info/publikacje- -ebib/36/1015-jakub-szprot-pl.pl_PL


Pliki tej pozycji

Thumbnail

Pozycja umieszczona jest w następujących kolekcjach

Pokaż uproszczony rekord