Show simple item record

dc.contributor.authorChlebiej, Joanna
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorMalarski, Maciej
dc.date.accessioned2016-06-09T12:42:29Z
dc.date.available2016-06-09T12:42:29Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationJ. Chlebiej, Studencki wortal biznesowy – pasja czy pomysł na biznes? Perspektywy rozwoju BiznesZone.pl, [w:] Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 9–22.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18287
dc.descriptionW obecnych warunkach intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii funkcjonowanie przedsiębiorstw zyskało nowe cechy i możliwości. Technologie obliczeniowe i elektronicznej wymiany informacji wielorako wpływają na sposoby działania firm. Z jednej strony stanowią narzędzia pomocne do usprawniania pracy przedsiębiorstw, z drugiej zaś mogą być podstawą do tworzenia nowych przedsięwzięć biznesowych. Wnioski zawarte w monografii ukazują konieczność pogłębiania wiedzy na temat zastosowania nowych technologii w zarządzaniu przedsiębiorstwem na wielu polach jego działalności. Uświadomienie sobie szans i zagrożeń, które pojawiają się wraz z nimi zwiększa możliwości firm w walce konkurencyjnej.pl_PL
dc.description.abstractCan realization of student passion be transformed into a sound success in business? An answer to this question can be found in the interview with the founder of student's portal BiznesZone.pl as well as in participant's observations which are discussed in this publication. The article presents the business model, opportunities and areas for cooperation with editors and businesses, as well as methods of promotion and recruitment of new contributors. The stakeholders analysis has helped to reveal main directions of promotion and public relations efforts. In the interview, the founder of BiznesZone.pl describes the origins of his business, the strategy which he and his companion have chosen as well as goals, vision and mission of this project. The current level of realization of this strategy is discussed as well. The next section is devoted to the attempt to assess economic potential and prospects for further development of BiznesZone.pl. A SWOT analysis has been performed to find the main strengths, weaknesses, opportunities and threats. Finally, the interview concludes with a few words about the directions of activity in the future.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie”, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleStudencki wortal biznesowy – pasja czy pomysł na biznes? Perspektywy rozwoju BiznesZone.plpl_PL
dc.title.alternativeStudent business wortal – passion or idea at the business? Prospects for the development of BiznesZone.plpl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Joanna Chlebiej, Łódź 2015, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[9]–22pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Zarządzania, Uniwersytet Warszawski.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-106-8
dc.referencesAnaliza interesariuszy, http://www.sendzimir.org.pl/sites/default/files/Raport%20lokalny-%20ROZDZIA%A3%20VI%20Analiza%20interesariuszy.pdf, (data dostępu 31.05.2015).pl_PL
dc.referencesBiznesZone.pl (strona główna), http://bizneszone.pl/, (data dostępu 27.05.2015).pl_PL
dc.referencesEncyklopedia Zarządzania, Misja i wizja, http://mfiles.pl/pl/index.php/Misja, (data dostępu 31.05.2015).pl_PL
dc.referencesFocusWeb.pl, Wortal, http://www.focusweb.pl/slownik/22-wortal-definicja, (data dostępu 31.05.2015).pl_PL
dc.referencesInternational Finance Corporation (2007), Stakeholder Engagement: A Good Practice Handbook for Companies Doing Business in Emerging Markets, World Bank Group.pl_PL
dc.referencesKotarbiński T. (1965), Traktat o dobrej robocie, Ossolineum, Wrocław.pl_PL
dc.referencesKoźmiński A. K., Piotrkowski W. (red.) (1998), Zarządzanie. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMarek S. (red.) (1999), Elementy nauki o przedsiębiorstwie, praca zbiorowa, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.pl_PL
dc.referencesNowe firmy w Polsce w 2015, 2014, 2013 roku, Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej, http://www.coig.com.pl/nowe-firmy-w-polsce_2014_2013.php, (data dostępu 10.09.2015).pl_PL
dc.referencesOsterwalder A., Pigneur Y. (2010), Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers, New Jersey.pl_PL
dc.referencesStabryła A. (2000), Zarządzanie strategiczne w teorii i praktyce firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa–Kraków.pl_PL
dc.referencesSudoł S. (1999), Przedsiębiorstwo. Podstawy nauki o przedsiębiorstwie. Teorie i praktyka zarządzania, Wyd. Dom Organizatora, Toruń.pl_PL
dc.referencesSudoł S. (1988), Przedsiębiorstwo przemysłowe, PWE, Warszawa.pl_PL
dc.referencesWard M. (1997), 50 najważniejszych problemów zarządzania, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-106-8.02


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record