Show simple item record

dc.contributor.authorSobótka, Edyta
dc.contributor.editorCzajkowska, Maria
dc.contributor.editorMalarski, Maciej
dc.date.accessioned2016-06-09T16:12:44Z
dc.date.available2016-06-09T16:12:44Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationE. Sobótka, Źródła finansowania e-biznesu, [w:] Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015, s. 135–145.pl_PL
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11089/18298
dc.descriptionW obecnych warunkach intensywnego rozwoju nowoczesnych technologii funkcjonowanie przedsiębiorstw zyskało nowe cechy i możliwości. Technologie obliczeniowe i elektronicznej wymiany informacji wielorako wpływają na sposoby działania firm. Z jednej strony stanowią narzędzia pomocne do usprawniania pracy przedsiębiorstw, z drugiej zaś mogą być podstawą do tworzenia nowych przedsięwzięć biznesowych. Wnioski zawarte w monografii ukazują konieczność pogłębiania wiedzy na temat zastosowania nowych technologii w zarządzaniu przedsiębiorstwem na wielu polach jego działalności. Uświadomienie sobie szans i zagrożeń, które pojawiają się wraz z nimi zwiększa możliwości firm w walce konkurencyjnej.pl_PL
dc.description.abstractPresented study is an attempt to indicate vide spectrum of sources of e-business founding, starting with more traditional ones like credits and loans, and ending with new method such as crowdfunding. Reader has the opportunity to learn about prospect created by European Union on years 2014–2020.This paper links different approaches from domain of law, finance and psychology. This document is also a glimpse on the current situation in Poland, which despite thoroughgoing characters is passing due to rapidly emerging new sources of founding e-business. The only permanent feature of e-bussines is permanent change.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiegopl_PL
dc.relation.ispartof„Funkcjonowanie e-biznesu. Zasoby, procesy, technologie”, red. M. Czajkowska, M. Malarski, ser. „Zarządzanie”, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2015;
dc.titleŹródła finansowania e-biznesupl_PL
dc.title.alternativeE-business funding sourcespl_PL
dc.typeBook chapterpl_PL
dc.rights.holder© Copyright by Edyta Sobótka, Łódź 2015, © Copyright for this edition by Uniwersytet Łódzki, Łódź 2015pl_PL
dc.page.number[135]–145pl_PL
dc.contributor.authorAffiliationWydział Zarządzania, Uniwersytet Łódzki.pl_PL
dc.identifier.eisbn978-83-8088-106-8
dc.referencesDoligalski T. (2006), Czym różni się przedsięwzięcie e-biznesowe od tradycyjnego w zakresie relacji z klientami?, „E-mentor”, nr 3(15).pl_PL
dc.referencesDywański P. (2013), Finansowanie e-biznesu, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referenceshttp://dailykraken.pl/2015/01/zrozumiec-crowdfunding/.pl_PL
dc.referenceshttp://www.aniolybiznesu.org/PL/Gildia/KimJestesmy/Default.aspx, (data dostępu 12.05.2015).pl_PL
dc.referenceshttp://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/strony/o-funduszach/zasady-dzialania-funduszy/czym-sa-fundusze-europejskie/#Struktura Funduszy Europejskich, (data dostępu 29.05.2015).pl_PL
dc.referenceshttp://www.pi.gov.pl/PARP/chapter_86197.asp?soid=32938FD317744F858A660E0919F0B85A, (dostęp 30.05.2015).pl_PL
dc.referencesJadczak M., Największe sukcesy crowdfundingu w liczbach, http://technologie.ngo.pl/wiadomosc/1004009.html, (data dostępu 29.05.2015).pl_PL
dc.referencesJasiński J. (2013), Biblia e-biznesu, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesKański R. (2005), Podstawy i rozwój e-biznesu, Wyższa szkoła handlowa we Wrocławiu, Wrocław.pl_PL
dc.referencesMikita M., Pełka W. (2014), Rynki inwestycji alternatywnych, Poltext, Warszawa.pl_PL
dc.referencesMikołajczyk K., Nawojczyk D. (2013), Strart-up po polsku, Helion, Gliwice.pl_PL
dc.referencesMussolution, Crowdfunding Industy Report 2015, http://www.crowdsourcing.org/editorial/global-crowdfunding-market-to-reach-344b-in-2015-predicts-massolutions-2015cf-industry-report/45376, (data dostępu 29.05.2015).pl_PL
dc.referencesNiederman D. (2000), Wizjonerzy, sceptycy, Łowcy okazji… Profile psychologiczne inwestorów giełdowych, WIG-Press, Warszawa.pl_PL
dc.referencesPARP, Dlaczego start-upy upadają?, www.web.gov.pl/wiedza/prowadzenie-e-biznesu/622_1439.html, (data dostępu 12.05.2015).pl_PL
dc.referencesSzymczak S. (2015), Wywiad z Karolem Królem, „Magazyn Forward”, nr 16.pl_PL
dc.referencesWebhosting, Smykowski T. (2010), Finansowanie e-biznesu w Polsce, http://webhosting.pl/Finansowanie.e_biznesu.w.Polsce.Czesc.pierwsza.skad.wziac.kase.na.biznes, (data dostępu 12.05.2015).pl_PL
dc.referencesVillani E., Crowdfunding. The new buzzword in Capital Formation, http://www.mcgoverncenter.cornell.edu/docs/Crowdfunding%20%5BVillani%5D.pdf, (data dostępu 29.05.20015).pl_PL
dc.referencesZaleśkiewicz T. (2003), Psychologia inwestora giełdowego. Wprowadzenie do behawioralnych finansów, GWP, Gdańsk.pl_PL
dc.identifier.doi10.18778/8088-106-8.13


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record